Specificaties Rad. RX 470 (1,143GHz), 4GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 4G D5 Review

HMC 19 augustus 2016, laatste update op 20 augustus 2016, 413 views

Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 4G D5

Mooie, solide kaart. Vrij groot, maar past goed in uATX systemen en oudere kasten. Goedkope kaart die alle spellen van nu aankan (1080p)

Pluspunten

• Fans uit tijdens browsen/werken.
  • Fans bijna onhoorbaar tijdens zwaar gamen.
  • Prijs.

Minpunten

• Prijzen tov 8GB versie en tov 480.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Deze kaart doet het goed met alle games die ik heb (1080p monitor).
Deze kaart is verder echt naar verhouding goedkoop. (180 Euro)

De solide bouw en de 2 fans die eigenlijk altijd uitstaan tijdens normaal computer gebruik (browsen, werken, youtube) deden mij versteld staan.
Dat is nieuw voor mij. Ik kom van een 3 jaar oude GTX 650 Ti Boost van Zotac, die ik eigenlijk nog best kon houden. Maar er gaat een wereld voor me open met deze nieuwe kaart.

Echt brute nieuwe FPS om FPS te testen ( :P ) heb ik nog niet in huis, maar voor het echte benchmark-werk kan je gaan naar:

Foritains review van ref model:
productreview: Sapphire Radeon RX 470 4G D5 review door Foritain

Deze Nitro+ is eigenlijk hetzelfde, maar dan een iets stillere versie, met (in mijn ogen) een meer luxe uitstraling.

De minimale standaard overklok merk je niets van natuurlijk, en de kloksnelheden kunnen allemaal sowieso handmatig aangepast worden middels goed uitgewerkte Windows software.

Heb jij ook een Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 4G D5?

Waar heb je deze vandaan voor die prijs?
Nanokomputer . com. Dat is wel hier in Jakarta. Weet niet precies of ze ook Int'l leveren.
...ik mis de review?
Iets toegevoegd. Benchmarks zijn er al genoeg.
Wilde eigenlijk slechts patsen met het feit dat ik 'em voor 180 Euro heb, denk ik. :P
My bad. :)