Ring Video Doorbell Zilver Review

Baddie09 12 september 2016, laatste update op 6 april 2018, 9.081 views Product gekocht

Ring Video Doorbell Zilver

Hoewel het concept erg goed is en de Ring een duidelijke verbetering is van zijn voorganger Doorbot, is de bel in de praktijk niet gebruiksvriendelijk ivm enkele beperkingen. Dit komt met name door zijn onbetrouwbaarheid op batterijen en het feit dat de claims niet kunnen worden waargemaakt.

Pluspunten

• HD beeld
  • Redelijk gemakkelijke installatie
  • Uitbreidbaar met losse bel

Minpunten

• Beperkte (onduidelijke) batterijduur
  • Premium diensten te duur
  • Product nog in ontwikkeling
  • Niet op afstand instelbaar

Kwaliteit Score: 3
+++ Ik heb zitten denken om er foto's aan toe te voegen, maar de stock foto's van de website van Ring zijn meer dan voldoende om een beeld te geven van het apparaat, what you see is what you get +++

Update april 2018: Na 2 jaar aanrommelen met de ingebouwde batterij ben ik uiteindelijk overstag gegaan en heb ik een voedingsadapter gekocht. Mijn probleem was dat ik geen oude bel-aansluiting had en ik dus geen gebruik kom maken van de bestaande voeding. Omdat een transformator aansluiten mij zoveel werk zou bezorgen, naast een flinke rekening omdat dit door een electricien zou moeten worden geinstalleerd, ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Na lang zoeken kwam ik bij toeval een adapter tegen op ebay, die via het stopcontact werkte. Helaas was dit een US plug obv 110V, waardoor deze niet te gebruiken was in Nederland.
Uiteindelijk heb ik een UK versie gevonden via Amazon.co.uk die weliswaar geen EU-Plug heeft, maar gelukkig wel op 230V werkt waardoor ik het in Nederland kon gebruiken.
Het installeren was een fluitje van een cent, en nu heb ik geen gedoe meer met een lege batterij. Bovendien werkt de remote access optie nu ook bij mij.

Mocht je ook op zoek zijn naar een adapter, hier is de link: https://www.amazon.co.uk/...3187911_189395841_TE_dp_1

Een tweede observatie die ik met jullie wil delen is hoe de Ring veranderingen in de instellingen verwerkt. Afgelopen zomer heb ik dus een abonnement genomen voor een maand, en wilde toen ook meldingen krijgen van beweging. Omdat de range van het scan gebied te groot was kreeg ik een hoop nep meldingen. Het is mogelijk om het scan gebied met je app te verkleinen, maar dan komt het, om het nieuwe gebied te activeren moet je binnen een paar minuten na de aanpassing op de bel drukken. In mijn geval fysiek een lastige klus omdat ik zelf in Frankrijk zat. Op zit apart dat dit moet omdat het een softwarematige aanpassign is en geen hardwarematige. Dus stel de range in als je thuis bent, want op afstand werkt het niet (tenzij je een buur vraagt op te helpen).

Inleiding:
Ik heb de Ring nu ongeveer een jaar en heb deze als opvolger gekocht van de Doorbot. Omdat de Doorbot notoir onbetrouwbaar bleek kregen klanten een flinke korting op de opvolger. Inmiddels is er alweer een nieuwe opvolger.

Situatieschets:
Omdat wij beiden regelmatig van huis zijn en we toch willen weten wie er allemaal langs komt tijdens onze afwezigheid, en om met de bezorger te praten als die weer eens iets komt afleveren hebben we de Ring aangeschaft.

Montage:
In de doos zit naast de Ring een korte beschrijving hoe de belaan te sluiten, een korte oranje micro-usb laadkabel, een schroevendraaier met ook een torx zijde, twee schroeven met plugs en een boortje.
Kortom, alles is in huis om meteen aan de slag te kunnen.

Omdat onze voordeur geen elektrische aansluiting had konden we de Ring niet aansluiten op permanente voeding.

De houder waarop de Ring wordt gemonteerd is eenvoudig te plaatsen, en in de houder zit zelf een waterpas om de bel recht te hangen. Erg handig.
In ons geval werd de ring op een stenen muur gemonteerd en omdat de stenen niet helemaal gelijk staan is het belangrijk de plaat niet te strak te monteren omdat dan de bel er niet goed overheen geschoven kan worden. Te los moet ook niet omdat je dan de bel er eventueel af kunt trekken.

Omdat wij dus geen elektra aansluiting hebben hoefde ik geen draden aan te sluiten.

Installatie:
Nadat de Ring is opgeladen (status is af te lezen vanaf de cirkel rondom de bel) brand deze geheel wit. Er zijn diverse signalen die de Ring kan aangeven, knipperen, in een cirkel draaien en continue branden en dat in het wit en blauw.
details kun je hier vinden: https://support.ring.com/...orbell-LED-Light-Patterns

Om de Ring op het netwerk aan te sluiten download je de app en selecteer je de optie om een new device toe te voegen.
Dit werkt erg eenvoudig en is een kwestie van de stappen volgen. Let er bij het installeren op een andere locatie in het huis dan de voordeur er op dat je de Wifi die je selecteert voldoende sterkte heeft om de deur te bereiken, anders doet je deurbel het niet :9

Eenmaal de melding dat de Ring is ge´nstalleerd is het handig om dit eerst te testen voordat je de bel ophangt.

Nadat alles werkt kun je de bel bevestigen aan de houder bij de voordeur.

Al met al een simpele exercitie en een kind kan de was doen.

Additionele producten en diensten:
Bij de ring is het mogelijk om een additionele deurbel voor in huis te kopen en om gebruik te maken van de clouddiensten via de server van Ring.
Deze dienst kost $ 3,- per maand en dan krijg je real-time meldingen, cloud opslag en meldingen wanneer je batterij bijna leeg is.

Ervaringen:
Zoals ik al zei heb ik geen stroom bij mijn voordeur en de claim van Ring is dat de batterij tot een jaar meegaat.
Dit leek me al een erg ambitieuze uitspraak, maar ik gaf ze het voordeel van de twijfel.
In de eerste maanden van mijn aanschaf was de cloud service gratis omdat dit nog in ontwikkeling was.
Tijdens deze maanden was mijn conclusie dat de online service voor mij te weinig toegevoegde waarde had omdat ik ook niet zˇ vaak iemand aan de deur heb die ik mis. Toen ik het aanbod kreeg om te gaan betalen heb ik er dan ook geen gebruik van gemaakt.

Helaas bleek bij het beŰindigen van de service dat ik ook geen berichten meer kreeg over de status van mijn batterijniveau. De app geeft de status weer, maar in de praktijk was deze zeer onbetrouwbaar. Het kwam erg vaak voor dat in de app de batterijstatus 50% was terwijl in de praktijk de batterij leeg was.
Om $ 3,- per maand te betalen om een mail te krijgen als je batterij bijna leeg is vond ik iets teveel van het goede.

Wanneer de bel leeg was kreeg ik dit niet op mijn app te zien, hij bleef staan op de laatste melding. Hierdoor kwam ik er pas vaak erg laat achter dat de bel het niet meer deed, meestal als ik wist dat er iemand langs zou komen en ik geen bel hoorde.

In de winter gaat de batterij met een beetje geluk 1 maand mee en in de zomer 2 maanden, bij lange na niet het jaar wat Ring claimt (update, na een jaar is de duur te meten in weken ipv maanden).

Torx schroef
Het afgelopen jaar heb ik een stuk of 10 keer de bel van de muur moeten halen en omdat de torx schroeven niet worden tegengehouden ben ik al ÚÚn schroef verloren in het apparaat zelf. Nu is dat in mijn geval geen groot probleem omdat mijn bel niet zodanig in het zicht hangt dat hij snel gestolen zal worden maar handig is het niet.

Het lastige van de huidige situatie is dat je dus pas nadat de bel het niet meer doet er achter komt dat hij leeg is, in mijn geval duurde dat soms enkele weken en je wordt er een beetje paranoia van omdat je elke keer op de bel drukt om te kijken of hij het nog doet.

Motion detection
Een andere optie om je huis in de gaten te houden is motion detection. In deze modus krijg je een push bericht bij elke beweging die de camera signaleert. Als je geen cloud dienst afneemt moet je real-time kijken omdat je niet kunt opnemen zonder cloud, als je wel gebruik maakt van de cloud kun je de meldingen ook later terugkijken.
In theorie een goed idee, in de praktijk wordt je er horendol van. De sensor reageert niet alleen op mensen, maar ook op licht veranderingen, auto's die voorbij rijden en andere zaken die de hele dag gebeuren. Hierdoor krijg je wanneer de zon schijnt met wat bewolking dat je elke minuut een melding krijgt dat er beweging is gesignaleerd. Deze worden gepusht naar alle apparaten waar de Ring app op staat ge´nstalleerd. Je kunt de meldingen uitzetten en dat is iets wat je meteen doet na de eerste dag.
Het is mogelijk om de sensitiviteit in te stellen van de meldingen, en om het scangebied aan te passen.

Afgelopen zomer op de eerste dag van de vakantie kreeg ik een bericht van de deurbel en zag ik een sjofele man rondom mijn huis lopen. Omdat ik niet wist wie het was en omdat ik het niet vertrouwde heb ik de clouddiensten ingeschakeld. Dit kun je nl ook per maand doen.
Het aanzetten van de motion detection is geen probleem, maar kennelijk moet je om je instellingen te bevestigen fysiek op de deurbel drukken om de instellingen op te slaan. Omdat ik dus in Frankrijk zat kon ik dat niet doen en kreeg ik elke minuut een melding. Niet echt handig dus.
Buiten het feit dat deze meldingen irritant waren (ik had de melding optie daarom weer uitgezet) vreet het ook energie van de batterij.
Na twee weken was de batterij weer leeg en kon ik in de laatste week van de vakantie niet zien wie er voor de deur stond.

Real-time meekijken:
Een andere feature waar je als batterijgebruiker niets aan hebt is de optie om via de app te kijken wat er voor je deur gebeurt zonder dat er wordt aangebeld. Deze optie is wel beschikbaar als je de bel aan het stroom hangt.

Opladen na lege batterij:
Wanneer de batterij leeg is moet de Ring weer opgeladen worden via de micro-USB aansluiting. Hiervoor moet de bel van de muur geschroefd worden en dan hij niet wanneer hij hangt opgeladen worden via een powerbank oid.
Nadat de batterij weer vol is moet je de Ring wel weer aanmelden op je netwerk en op je telefoon. Helaas is dit geen kwestie van aanzetten en auto inloggen, nee, je moet weer het hele aanmeld proces door. Dus eerst je oude deurbel verwijderen, en daarna weer aanmelden. Hoewel dit niet erg veel werk is is het wel knap irritant.

Chime:
De Ring wordt gepromoot als de stand-alone deurbel die je via de telefoon kunt bedienen. In de praktijk is dit ook zo, maar als je zoals ik geen oude deurbel hebt die je ook op de Ring kunt aansluiten is het soms lastig om te bel te horen als je je telefoon niet bij de hand hebt, of als je zelf weg bent en er iemand in huis die de deur open kan doen. De Chime is een goede oplossing omdat je deze kunt koppelen aan de Ring en dan hoor je een gewone bel in huis en niet alleen via de je telefoon.

Evaluatie na een jaar gebruik:
Hoewel ik geen spijt heb van de aankoop van de Ring moet ik wel zeggen dat het concept nog niet helemaal is uitgewerkt. het product heeft nog teveel beperkingen om echt gebruiksvriendelijk te zijn. Bijvoorbeeld, het batterijniveau waarschuwingsmail moet gewoon onderdeel zijn van het gratis pakket. Daarnaast moet je de bel op afstand kunnen instellen, niet alleen als je er fysiek voor staat.

Er zou ook meer aandacht kunnen worden gegeven aan de mogelijkheid om de Ring op te laden zonder deze te moeten losschroeven. Of er moet een permanente USB laad optie worden toegevoegd. Ik heb zelf geprobeerd om via een USB kabel een permanente lader te creŰren, maar dit bleek niet te werken. Wel raar van met dezelfde kabel kon ik voordat ik de connector afknipte wel laden (en ja, ik had de kabels goed aangesloten).

Is hij zijn geld waard? Nou nee, voor de huidige prijs niet, zeker niet in combinatie met de cloud diensten en de Chime. Het is dat ik deze met introductie korting kon kopen voor de helft van het geld, maar nu zou ik het te duur vinden.

Is hij beter of slechter dan zijn concurrenten? Hoewel het concept erg goed is en de Ring een duidelijke verbetering is van de Doorbot die ik ook heb gehad, is de bel in de praktijk niet zo gebruiksvriendelijk.

Op een heleboel vlakken is hij erg goed, zo is de beeldkwaliteit is super, en als je hem op een stroomaansluiting aansluit heb je geen gedoe met de batterij. Maar de claims van het team van Ring maakt het apparaat zeker niet waar.
Daarnaast is het erg jammer dat je de Ring niet op je eigen server kunt aansluiten voor opnames mmaar dat zal wel het verdienmodel zijn van Ring. Als je ze de cloud service diensten in prijs halveren zal ik het serieus overwegen, maar $ 3,- per maand of $ 60 per jaar is gewoon teveel geld voor wat je krijgt. Zeker als je maar een paar keer per maand echt iemand aan de voordeur hebt die aanbelt. In mijn geval betaal ik 1 euro per keer dat iemand aanbelt, dat heb ik er niet voor over. (mijn postbodes bellen tegenwoordig niet meer aan omdat ze weten dat als er geen auto staat er niemand is en ze de spullen bij de buren kunnen afgeven).

Dit komt met name door de onbetrouwbaarheid van het apparaat en het feit dat de claims niet kunnen worden waargemaakt.

Heb jij ook een Ring Video Doorbell Zilver?

Welke is de opvolger van de Ring :)? Nieuw huis binnenkort en ben wel ge´nteresseerd.
de "slim" versie van de huidige, ik weet alleen niet of deze andere specificaties heeft
Thanks! Dan ga ik dat in de gaten houden. Bedankt voor je review :)!
Ik gebruik nu een vergelijkbaar goedkoop Chinees ding. Deze werkt op zich prima. Grote nadeel is dat de bijgeleverde app heel veel van de accu vraagt. Met de app actief is de telefoon na een halve dag leeg.

Hoe is het stroomverbruik van de app van de Ring?
De app zelf werkt prima en verbruikt niet veel energie. Hij staat zelden in mijn overzicht van apps die het meeste energie verbruiken wat erg prettig is.
Welk alternatief merk gebruik jij als ik vragen mag?
Het product is helaas niet meer verkrijgbaar. Het lijkt het meeste op deze:
Deurbel

Dit is de app:
Wifi app

Ik heb de app al bij diverse fabrikanten voorbij zien komen (wordt dus vaak hergebruikt)
Je hebt nu de Ring Video Doorbell en de Ring Video Doorbell Pro. Ik ben zelf ooit begonnen met de Doorbot, die voor de helft van de prijs werd vervangen door de Ring Video Doorbell. Sinds een maand of 3 is die vervangen door de Doorbell Pro met Chime, omdat de natte weersomstandigheden in Nederland minder geschikt lijken voor de "gewone" Doorbell.
De Doorbell Pro heeft voeding van je beltrafo nodig, en werkt dus niet op een batterij/accu. Let er ook op dat de voeding de juiste spanning levert, want de standaard 8 Volt in Nederland is niet genoeg. Ik heb mijn Doorbell Pro op een roestvrijstalen plaat gemonteerd, zodat alles mooi afsluit, en aangesloten op een aparte trafo.
Over de Doorbell Pro ben ik erg tevreden, al is de bewegingsgevoeligheid wel erg hoog. Samen met een cloudabonnement is het een leuk ding.
Zie https://ring.com/videodoorbells voor meer info. Hij is trouwens in Nederland ook verkrijgbaar.
Hoe kan je na de installatie van de Ring video Doorbell op de bestaande trafo de oude mechanische deurbel verwijderen?
Ik weet niet precies wat je met de vraag bedoeld, wil je hem fysiek verwijderen? dan neem ik aan dat je hem gewoon kunt ontkoppelen en afschroeven.
Maar ik had ook begrepen dat je de Ring ook op een fysieke bel kunt aansluiten zodat je binnen de deurbel hoort als er wordt gedrukt. Geen idee alleen of dat met alle bellen kan (De mijne is niet aangesloten via trafo).
Ik wil de mechanische bel fysiek verwijderen, ik twijfelde of ik alleen de ring doorbell gewoon kan aansluiten op de trafo. Ik wil de ring doorbell door mijn homey laten aansturen.
Dit blijkt volgens dit artikel van ring niet te kunnen, je moet er een weerstand tussen plaatsen.

Hallo,

Ik heb de ring video deur bel ( 1- generatie) , nu zou ik de bel ook graag op een transformator rechtstreeks willen aansluiten , maar weet niet of deze geschikt is misschien kunnen jullie mij helpen.

alvast bedankt
Hallo Baddie09,

Wordt de adapter niet te warm , en hoe zit met met een weerstand plaatsen.

mvg
Niet warmer dan normaal. Het voordeel is dat deze direct op de bel kunt aansluiten en je dus geen weerstand nodig hebt. Ik had eerder ook gekeken naar een soortgelijke oplossing die jij had, maar voelde mij niet senang genoeg om zelf te gaan aanrommelen.