Specificaties (HT)PC barebone met socket AM2+ - Bekijk alle specificaties

Asus Vintage V3-M3A3200 Review

Appie Heijn 23 september 2009, laatste update op 8 november 2010, 2.602 views

Asus Vintage V3-M3A3200

Pluspunten

• Relatief makkelijk om de kabels weg te werken door uitsparing en een schotje
  • Hoeveelheid aansluitingen, zowel in- als extern.
  • Keuze, DVI en VGA onboard

Minpunten

• Slechte afwerking randen binnenkant
  • Maar 1 Sata power aansluiting(rest is oude aansluiting)
  • Maar 1 bruikbare 3,5" Harddisk bay,
  • Maar 1 SATA datakabel meegeleverd.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: iemand moet de eerste zijn. Het gaat mij met deze review erom, om de belangrijkste en meest opvallende ervaringen van dit product met jullie te delen.

Verpakking / inhoud:
Allereerst wat mij opviel is dat de barebone "economisch"verpakt is en dat hij nogal wat lichter is dan ik verwacht had. Na het openen viel mij op dat er op een cd'tje(drivers) en wat boekjes maar 2 kabels(sata,power kabel) meegeleverd werden. Dit in het kader van "de prijs zo laag mogelijk houden" waarschijnlijk.

Na het openen van de zijkant viel mij op dat de kabels al aardig netjes waren opgeborgen. Wel stoorde ik mij tijdens het inbouwen van de optische drive en de HDD aan de erg scherpe randen, natuurlijk een wondje. Er is helaas maar één SATA power aansluiting vanuit de voeding beschikbaar, heel vreemd in mijn ogen. De meeste kiezen toch zeker wel voor een sata HDD en een SATA optische drive.

Verder vond ik het nogal vreemd dat er eigenlijk maar één bruikbare hdd bay is vanwege de cardreader en de power aansluiting op het moederbord(zie foto's). Meteen ook mij verklaring voor de relatief lage score op "Inbouw- mogelijkheden"

Positief vond ik de ruime uitrusting qua aansluiting op het moederbord, zowel intern als aan de buitenkant van de kast. De erg lage geluidsproductie, ik heb alleen de optische drive gehoord tijdens het installeren van windows 7, vervolgens hoor ik hem eigenlijk niet meer(30cm van zitplek af, op het bureau geplaatst) Temps zijn voorzover ik mij kan herinneren(vanuit bios) 37 graden voor de processor en 42 voor het MB, gekeken na een reboot

Heb jij ook een Asus Vintage V3-M3A3200?

Bedankt voor de info! Ben me momenteel een beetje aan het orienteren op deze dingetjes...

Je geeft aan dat je er Windows 7 opgezet hebt. Kan je daar wat over vertellen, oftewel trekt dit ding het een beetje? Ik kan weinig vinden over de videokaart bijvoorbeeld. Draait Aero met alle features bijvoorbeeld?
Bram,

Hij heeft er totaal geen moeite mee, draait volledig vloeiend, maja 4GB is ook zat geheugen voor Windows 7 welke wordt gebruikt voor wat internet en email. Aero draait met alles erop en eraan volgens mij.
Hoe heb je het uiteindelijk opgelost, met de voeding die een SATA aansluiting tekort komt? Is die molex-->SATA enige oplossing? (genoemd door bulle bas)
Je zou eventueel ook gewoon een nieuwe voeding kunnen kopen. Zo'n Corsair of Antec (bijvoorbeeld) zijn overigens veel kwalitatiever dan zo'n standaard inbegrepen voeding. ;)

Bovendien hebben die voedingen wél genoeg kabels om alles aan te sluiten. Als je zelfs een modulaire voeding kiest kan je het aantal kabels in je kast beperken tot wat je echt nodig hebt, wat het samenstellen van de pc makkelijker maakt en de airflow ten goede komt.

Maar als je er enkel eeen 'basic' pc van wilt maken en je de extra kosten van een nieuwe voeding kan missen, dan kies je natuurlijk voor zo'n molex-sata adapter.
Zoals je kunt ziet is de ingebouwde voeding van Delta electronics, kwaliteit daarvan behoort tot de top. Het is een 300 watt exemplaar wat meer dan genoeg is voor een gemiddeld systeem, zelfs met een zwaardere videokaart (9800gt, HD4850) icm snelle/zuinige dual core cpu.
Ja dit was mijn inziens de enige oplossing, geen probleem! :)
Ohja:
Foto 1: Zo komt ie uit de doos, kabels heb ik zelf zo neergehangen
Foto 2: Illustratie belabberde plaatsing HDD bay
Foto 3: Eindresultaat
Ik wil binnenkort waarschijnlijk een systeem bouwen gebaseerd op deze barebone, en dan wil ik inderdaad een sata hdd en een sata dvd-brander erop installeren. Aangezien ik vrij nieuw ben mbt het bouwen van een eigen systeem, heb ik daarover de volgende vraag:

Hoe? Als er maar 1 sata uitgang op de voeding zit, hoe kan je dan toch allebei de apparaten van sap voorzien? Mijn vermoeden is een stekker die zich splitst, maar zoals je wellicht aan deze vraag merkt, ben ik niet zo goed ingevoerd in deze materie.

[Reactie gewijzigd door Vliegende Eskim op 27 september 2009 00:09]

Dat was een vraag die ik mijzelf ook in alle ontredderdheid stelde.
Er is een manier om aan deze vreemde draai van Asus te onkomen: koop een molex-naar-sata-kabel. Deze bijvoorbeeld: http://www.yagoda.nl/mole...iele-verdeler-p-2357.html

Ik hoop tijd te vinden deze kast ook te reviewen, want het is op genoemde punten een eigenaardig beestje.
Bedankt voor het toevoegen van de juiste "vak" termen, ik ben ze helaas wat kwijt geraakt na al een aantal jaren geen "echte" systeembouwer meer te zijn.
De nadelen die je geeft hebben helemaal niets met het mobo te maken maar met je kast en met je voeding. Beetje raar eigenlijk..
Zou je mij kunnen uitleggen waar ik dit noem? Vergeet niet dat dit een barebone is. Oftewel moederbord, voeding en kast in één

[Reactie gewijzigd door Appie Heijn op 23 september 2009 17:57]

Hoe stil is deze kast eigenlijk? Hij zal, als ik hem koop, in de woonkamer komen te staan dus een wat beperkt geluidsniveau is wel prettig :)
Het enige wat ik kan horen is de harde schijf. Voor de rest hoor je helemaal niets. Uitermate geschikt voor de woonkamer dus :)
De enige geluidsfactor rond deze case is de voeding, want die zit erbij.
De fans, cpu-cooler, grafische kaart enzovoorts zijn eigen keuze en juist die componenten bepalen het geluidsvolume.

Je zou daaarom beter vragen "is deze case goed geïsoleerd?" (qua geluid), en volgens de foto's neem ik aan dat dat niet zo is.

Als je deze case dus wilt gebruiken voor een stille pc, dan is het tevens zeer belangrijk dat de extra componenten die je ernin steekt ook zeer stil zijn.
Hoi even een vraag: als je in de handleiding kijkt, dan adviseert men om de gele bankjes op te vullen als je in dual channnel wilt draaien.Jij hebt het echter anders verdeelt. Weet je zeker dat je nu in dual channel draait?
Dat is een goede vraag. Ik zat ook erg te twijfelen. Dit is de eerste AMD pc sinds 5 jaar die ik in elkaar heb gesleuteld. Ik ken van andere pc's namelijk dat je één bank van de ene kleur pakt en één in de andere bank. Oftewel met één open bank ertussen.

Ik ga het binnenkort even checken
Je hebt helemaal gelijk, zoals je op m'n foto kunt zien is het dus niet goed. Ik heb ze nu direct naast elkaar en heb nu dual channel.

Ik was er blindelings van uitgegaan dat het net zo werkt als bij een intel bordje(met 1 slot vrij er tussen), bedankt voor de tip
Niet te vergeten, het Mobo ondersteund ook Hybrid CrossFireX Technology.
Dus vind je de Onboard VGA niet voldoende, kan je een ATI Kaart er bij plaatsen, de software is te vinden op de site van de fabrikant.