Sony HT-CT500 Review

Pasc66 17 september 2009, laatste update op 18 september 2009, 2.379 views

Sony HT-CT500

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit - geen dradenrommel door je huis
  • Afstandsbediening van soundbar en tv werken goed met elkaar.
  • Geluidskwaliteit is zeer veel beter dan die van de TV - wat dat betreft een aanrader

Minpunten

• Niet onder de KDL-52Z5500 te hangen zonder modificatie
  • Geen support van Sony - onbehoorlijk gezien de kosten

Geluidskwaliteit Score: 1
Beste lezer,

Dit is een waarschuwing - geen review - NIET KOPEN ICM KDL52Z5500 - review/details/fotos volgen later

Ik heb een tijd geleden een HT-CT500 (soundbar en subwoofer) gekocht en wil de soundbar aan de recent gekochte TV (een Sony KDL-52Z5500 (!))) ophangen. Bij montage bleek dat dus niet te kunnen, de bijgeleverde beugels past net niet.
Vreemd, wat op de Sony site was hierover niets te vinden (HT-CT500 staat keurig in de lijst van techn compatible producten). Sony deze week een paar keer gebeld en het probleem uitgelegd. Je komt niet verder met het call-center.
Ondertussen is de website _wel_ geupdated op een andere tab die stelt dat de soundbar niet gemonteerd kan worden.

Omruilen kan niet meer. ik bewaar dozen niet wekenlang en heb deze dan ook niet meer.

Kan ik met enige creativiteit de beugel wel ophangen? Jazeker, als je een halve cm van de een deel van de beugel afzaagd, dan kan je zonder problemen 2 van de 4 bevestigingspunten vastmaken. Aangezien de soundbar die aan de beugel komt te hangen niets weegt is dat dus geen probleem. Tot mijn stomme verbazing blijkt Sony dus moeilijk te gaan doen als je ook maar iets aan de onderdelen (dus ook aan de stalen hangbeugels die NIETS met de TV en/of soundbar van doen hebben).

Sony kan/wil ook niet aangeven of er een beugel komt die dan wel met de tv past (moet kunnen, is namelijk een modulaire beugel)

Opdate: zojuist "voorbij" de helpdesk gekomen - ik ga samen met Sony middels wat foto's de situatie beoordelen.

Heb jij ook een Sony HT-CT500?

Wellicht volgende keer even een weekje afkoelen en dan een review schrijven. Ik snap dat je negatief bent over het product, maar aan zo'n review hebben we niet veel.

Je zou bijvoorbeeld even aan kunnen geven wat er niet precies past, eventueel met foto's. Of even aan kunnen geven waar deze beugel dan wel geschikt voor zou zijn, eventuele alternatieven opnoemen, specificaties van het product geven, ga zo maar door.
Oke dat is dan ene fout vanuit sony...kan gebeuren, maar het is slordig dat Sony er niets aan doet. Hoe zit het met de winkel waar je het product hebt gekocht? Nemen die niks terug?

Hoe doet het apparaat het eigenlijk...?
Dank voor de reacties.. -) Ik zit al een week met Sony aan de telefoon... en zoals ik al schreef; fotos/review ed volgen. Ik zal dan ook laten zien welke minimale aanpassing nodig is om dit op lossen (Ik hoop dat Sony Japan de nederlandse tak tot orde kan roepen)

Voor de winkel is het een probleem ook nieuw - en terugnemen is volgens Sony (omdat de orginele verpakking er niet meer is) niet mogelijk...

Apparaat doet het prima - daar ben ik wel tevreden over (ben erg selectief in mijn aankopen). Review volgt nog.

Het is met name ergerlijk dat je met apparatuur uit deze prijsklasse (€599,- voor de HT-CT500 en de €2999 voor de KDL-52Z5500) gewoon GEEN goede service krijgt en Sony geen oplossing WIL bieden (of zoeken naar....)

[Reactie gewijzigd door Pasc66 op 17 september 2009 14:28]

Het is de verantwoordelijkheid van de dealer om dit op te lossen, dat mag de dealer niet zomaar afschuiven op Sony. Natuurlijk is het van Sony slordig dat ze dit probleem niet netjes oplossen vooral gezien de prijs van het product/de producten...
Beetje onzin dit. Product kan best goed zijn, echter door foutje op site van Sony waarschijnlijk heb je product gekocht dat niet past. Toen al had je direct de doos weer moeten pakken en er terug in moeten stoppen. Nu zeg je is al weg, dus dat ding heeft eerst week zo gelegen voor je der achter kwam?

Dat jij nu met ding zit is jouwn probleem. Heb zelf @ RMA gewerkt, retour is prima, is orginele verpakking. Tis jammer dan, maar ik had het product laten liggen en verkocht hier of op marktplaats oid. Nu je er in hebt lopen zagen raak je hem helemaal niet meer kwijt. Ook niet meer aan Sony (welke uit ervaring uit soort gelijk geval, maar dan klant zijn eigenschult toch product hebben ingenomen en hem (wel iets duurder, dus iets bijbetalen) juiste model hebben gestuurd).

Verder weet ik niet wat van gezeik je hebt gehad met de dealer, maar als dit internet winkel was. hadden die het product ook gewoon moeten innemen binnen 7 werk dagen. Wel in originele onbeschadigde doos ;)

Tuurlijk, erg kut voor je, wordt je absoluut niet blij van. Maar zelf doos weg gooien is al niet slim als je ziet dat niet past (ik neem aan dat je doos opent, ding monteerd, en vervolgens doos weg mietert), en dan der nog in zagen al helemaal...
Beste GoldenBatt,

Ik kan geen toegevoegde waarde aan je reactie ontdekken - en daarnaast lijkt het erop dat je de tekst niet helemaal goed hebt gelezen. Ik zal eea even toelichten:

De HT-CT500 is "een tijd geleden" gekocht. De TV is "recent" gekocht. Tussen de twee data zitten enige weken (!). Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik verzamel in ieder geval geen oversized verpakkingsmateriaal (en daar heb ik ook de ruimte niet voor).

Ik heb mijzelf vooraf goed geinformeerd: de site van Sony geeft op meerdere plaatsen aan dat de HT-CT500 perfect past bij de Z5500 serie en daar speciaal voor ontworpen is. Tegenwoordig is internet een primair communicatiemedium en je mag dus van een bedrijf als Sony verwachten dat de informatie klopt.

Maar goed: waar de irritatie met name zit is de ONWIL van de helpdesk om maar enigzins na te denken of iets te doen: ophangbeugel waar het om gaat (die ik overigens nog NIET aangepast heb) is modulair opgebouwd: Maw: de beugel bestaat uit meerdere delen zodat deze eenvoudig aan andere TV's aangesloten/opgehangen kan worden. Sony (en/of de helpdesk) kent dus haar eigen producten niet (!).

UPDATE: zojuist met een service manager gesproken - goed gesprek en we gaan middels foto's de zaak evalueren. Wellicht dat een kleine aanpassing aan de beugels geen probleem is.

Voor alle duidelijkheid: ik ga niets retourneren want dit is precies wat ik hebben wil. Ik ben gelukkig handig genoeg om een alternatief plaatje te maken waardoor eea wel gaat passen, maar het blijft bezopen dat je voor dit soort bedragen geen ondersteuning of afdoende antwoorden krijgt. Het is voor mij in ieder geval de laatste keer dat ik Sony koop - ik vertik het ten ene male om dit soort stupide organisaties te financieren. Koop pas weer Sony als ze bewezen hebben de zaken op orde te hebben - IK ben tenslotte de klant.
mvg,

[Reactie gewijzigd door Pasc66 op 18 september 2009 15:23]

<leeg>

[Reactie gewijzigd door Pasc66 op 18 september 2009 06:29]

Ik had dezelfde combinatie besteld maar zag toch af van de soundbar omdat hij mij zo iel leek aan de beugel van de 52Z5500. En nu lees ik hier dat hij zelfs helemaal niet past. Misschien had ik wel een vooruitziende blik :)

Maar op één of andere manier wil ik dat ding toch hebben. Mijn scherm staat op een TV meubel. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om die soundbar voor de voet te leggen of te zetten. Aangezien jij in het bezit bent van beiden zou ik je willen vragen of dit inderdaad mogelijk zou kunnen zijn.

Alvast mijn hartelijke dank.

Mvg,
Rob
Beste Rob,

Ga ik voor je doen in het weekeinde. Ik stuur je een privé bericht met mijn privé email - dan gaat dit wat makkelijker.

Mvg,
Dat vind ik heel sympathiek van je. Alleen één probleem. Je kent mijn e-mailadres niet ;) Zal het je dan nu geven: zybbor(at)msn.com

Mvg.
Ben vergeten te vermelden dat ik op één of andere manier geen berichten afkomstig van HOTMAIL kan ontvangen. Ben er nog niet achtergekomen hoe dat kan.
Ik heb een KDL-46Z5500 en zou deze tv graag willen uitbreiden met de HT-CT500.
De tv staat op de bijgeleverde voet; ik wil hem niet aan de muur bevestigen.
Volgens de handleiding van Sony kan de soundbar op de voet gemonteerd worden van de KDL-40Z5500 en van de KDL-46Z5500 (geldt niet voor de KDL-52Z5500).
Elders heb ik echter gelezen dat hij alleen past op de voet van de KDL-40Z5500.
Voor mij is het van doorslaggevend belang dat de HT-CT500 op de voet van een KDL-46Z5500 past. Is er iemand die hierover zekerheid kan geven?