WD Scorpio WD600VE, 60GB Review

Femme 14 oktober 2005, 753 views

WD Scorpio WD600VE, 60GB

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Lage geluidsproductie
  • Aantrekkelijke prijs

Minpunten

• Gezien de goede prijs/performance geen opmerkingen

De Western Digital Scorpio is WD's eerste entry in de markt voor notebookhardeschijven en wat mij betreft is de fabrikant met zijn eerste poging meteen goed geslaagd. Ik gebruik sinds enige tijd een Scorpio WD600VE met 60GB capaciteit in mijn laptop en ik ben zeer tevreden over de prestaties en de geluidsproductie van dit schijfje. Vergeleken met mijn vorige disk, een Toshiba MK4026GAX met 16MB cache, is de Scorpio merkbaar sneller en stiller. Uiteraard zijn de prestaties nog steeds een stuk lager dan een snelle desktopschijf zoals de Raptor WD740GD, maar hier valt mee te leven. Voor het eerst wordt ik er niet voortdurend aan herinnerd dat mijn laptop slechts door een 5400 toeren laptopschijfje van opslagcapaciteit wordt voorzien. Ook de warmteproductie is naar mijn idee prima in orde.

Uiteraard heb ik de VE-versie met 8MB cache genomen, die is slechts een paar cent duurder dan de UE met slechts 2MB cache. Vergeleken met andere 5400rpm notebookschijven heeft de Scorpio VE een aantrekkelijke prijs.

Heb jij ook een WD Scorpio WD600VE, 60GB?

Reviews door de redactie

Waarom heb je gekozen voor dit model, en niet een 7200 van bijv. Hitachi of Seagate?
7200rpm notebookschijven zijn veel duurder dan 5400rpm schijfjes. De Scorpio WD600VE kost 80 euro, een Travelstar 7K100 60GB meer dan 140 euro.
En wat is die prijs dan die zo aantrekkelijk is ?
dat staat in dit geval boven je, maar normaal gesproken kun je bovenaan klikken op de naam van het product :) : (Productsurvey>>Naam product>>Survey van User X dus)