Joby Gorillapod Magnetic Review

ray1618 17 augustus 2016, 160 views

Joby Gorillapod Magnetic

Mooi compact veelzijdig statiefje en op het moment redelijk betaalbaar.

Pluspunten

• Degelijk
  • Magneetjes
  • (bijna) Overal neer te zetten

Minpunten

• lock / unlock camera schoentje stroefjes

Ik was op zoek naar een flexibel statief voor mijn Nikon 1. Helaas kon ik hier geen 100% geschikt flex statief voor vinden van Joby of andere merken. Deze zijn alleen te vinden de grotere SLR camera's of voor de kleinere compact camera's.
De compacte versie ondersteund officieel tot een gewicht van 300 gr en daarmee is mijn Nikon met 400 gr misschien net iets te zwaar.
De SLR variant kan tot ruim een kilo dragen, maar deze is in mijn ogen nogal lomp en groot.

Daarom heb ik toch de gok genomen om dit compactere model te proberen en tot noch toe ben ik er aardig tevreden mee! Zo lang ik mijn Nikon horizontaal gebruik is de Gorillapod op veel plekken stabiel neer te zetten en/of te hangen.
Foto's in de portret stand is een stuk lastiger omdat de camera dan moeilijk recht te hangen is (omdat mijn Nikon1 eigenlijk iets te zwaar is). Met een compact camera kan je dit zonder moeite gewoon doen.

De magneetjes zijn aardig sterk maar ik kan niet zeggen dat ik hier mijn Nikon1 aan op durf te hangen. Met een compact camera of telefoon is dit echter geen probleem, deze kan je redelijk stabiel aan de magneetjes ophangen.

Wat ook handig is dat het statief een quick lock bevat, welke ook nog mooi compact is. Schroef het schoentje aan je camera en je kan hem snel op het statief klikken als je hem nodig hebt. Het bovenste bolletje dient als schakelaar om hem vast te zetten en los te maken. Helaas is dit niet altijd even makkelijk open en dicht te draaien, wat af en toe voor wat gehannes kan zorgen.

Al met al een mooie aanvulling op mijn collectie en zo lang er geen tussen model is, goed genoeg voor de iets minder compacte systeem camera's.

Heb jij ook een Joby Gorillapod Magnetic?