Specificaties Quad core @ 3,2GHz-3,6GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i5-6500 Boxed Review

jannyboy313 16 augustus 2016, laatste update op 20 augustus 2016, 1.225 views

Intel Core i5-6500 Boxed

Dit is een quad core (Betekent het heeft 4 cores) Het kan maximaal 71 graden worden wanneer het heter word sluit hij zichzelf af zodat het niet kapot gaat. Bevat Intel® HD Graphics 530 Behaalt max 3,6GHz singel core

Pluspunten

• CPU cooler meegeleverd
  • Goede handleiding

Minpunten

• Kon er niet 1 vinden

Eerste indruk

Het word geleverd als de foto in een kartonnen doosje.
Het doosje ziet erg goed uit en is makkelijk open te maken.
Wanneer je hem open maakt zit er een cpu cooler en de cpu in.
Ook nog een boekje met de handleiding en achter de handleiding heb je een glimmende sticker van intel core i5 die je eventueel op je pc kan plakken.
De cpu cooler zit verpakt in plastic en kan je makkelijk eruit halen.
De cpu is goed verpakt in een plastic hoesje dat je los moet klikken om de cpu eruit te halen.
De handleiding is erg duidelijk waardoor je de cpu en de cpu cooler super makelijk kan instaleren.
Punten eerste indruk
- Mooi doosje
- Onderdelen goed verpakt met plastic
- Duidelijke handleiding
- Heeft een glimmende sticker

Monteren

Het was super makkelijk om de cpu op het moederbord te plaatsen dankzij de duidelijke plaatjes.
De bijgeleverde cpu cooler is erg handig te instaleren.
Er word geen gebruik gemaakt van schroefjes en er zit al koelpasta op de heatsink ook is het er makkelijk weer af te halen.
Punten monteren
- Het plaatsen van de cpu was super makkelijk
- De cpu cooler kan je makkelijk instaleren
- De cpu cooler bevat geen schroeven erg handig
- Bevat al koelpasta op de heatsink
- Makkelijk te verwijderen

Handig om te weten

De cpu mag niet warmer worden dan 71 graden wanneer dat gebeurt sluit hij zichzelf af zodat het niet kapot gaat.
Een singel core kan maximaal op 3,6GHz werken.
Het heeft 65W nodig.
Het heeft 4 cores.
De ingebouwde grafische kaart ondersteund 4K beeld en kan maximaal op 1,05 GHz werken.
Het is een 1151 socket.

Prestaties

De prestaties vallen niet tegen en werkt naar behoren.
De bijgeleverde cpu cooler koelt goed en maakt niet veel geluid.
De intel core i5 kan je prima gebruiken voor gamen.
Punten prestaties
- Prestaties zijn goed
- Cpu cooler is redelijk stil en werkt prima
- Kan je prima gebruiken voor gamen

Het is een goede cpu die je kan gebruiken voor gamen wanneer je wel een videokaart erbij neemt.
Ook is dit een goede kaart om je video's mee te renderen
Het heeft een ingebouwde videokaart voor wanneer je je cpu voor alleen google filmpjes presentaties ect wilt gebruiken alleen is hij daar wel te goed voor dan raad ik een intel core i3 aan.
Je kan het eventueel overclocken maar is niet echt nodig.

Kopen of niet?

Wanneer je het wil gebruiken voor gamen en editen is dit een goede keuze
Ja

Heb jij ook een Intel Core i5-6500 Boxed?

Ook is dit een goede kaart om je video's mee te renderen
Je kan het eventueel overclocken maar is niet echt nodig.

Deze cpu is niet overklokbaar het is geen "K" processor zoals de Intel Core i7-6700K en de Intel Core i5-6600K van de Skylake series.
Je kan de intel core i5 6500 boxed wel overclocken met 100 Mhz.
Met de K series kan je veel hoger.
Zover ik weet hebben alleen "K" modellen een unlocked multiplier, dus deze kun je niet overklokken.
Klopt met de "K" modellen is het makkelijker maar met deze is het ook mogelijk.
Op deze processor zat al koelpasta er uitsmeerd bij? Dus aanbrengen is niet nodig? Welke winkel heb jij deze processor gehaald, want ik ga deze ook bestellen maar ik bij veel winkels staat het er niet bij of het nou de boxed versie is
Er word inderdaad al een cpu cooler bijgeleverd die goed presteert en daar zit inderdaad al koelpasta op.
Ik heb deze bij afuture of azerty gehaald weet niet precies meer welke.
Je kan het best bij 4launch halen of coolblue die zijn boxed en is de volgende dag geleverd.
Hopelijk heb je wat aan dit antwoord veel succes!
thanks! ik wil deze processor met een MSI H110I mini itx moederbord kopen, is het makkelijk om het in elkaar te zetten enzo? wordt namelijk mn eerste build die ik zelf inelkaar ga zetten.
blijft de cpu zelf ook nog koel onder load?
Het ligt eraan welke behuizing je gaat gebruiken.
Onder load werkt het ook prima deze cpu bereikt niet snel hoge tempraturen.
De Bitfenix Prodigy ga ik gebruiken, en ik ga zon 200mm fan aan de voorkant installeren en een 140mm aan de achterkant
Ik zal er morgen wel even naar kijken.
thanks! het is mn eerste build die ik zelf inelkaar ga zetten dus ben echt een noob haha
Ik heb even gekeken case is een goede keuze kabelmanagement is ook in orde dus dat word geen groot probleem.
Je moet wel weten dat als je voor een compacte pc gaat dat je niet al te veel kan upgraden.
Moederbord is in orde op 1 ding is dat het een single BIOS heeft dat betekend als er iets fout gaat heeft het geen backup en zal je computer niet meer werken.
Ik weet niet of je juist een kleine simple pc wil of niet maar als je voor een compact klein computertje gaat om op te werken en niet voor gaming zijn er kleinere computers mogelijk.
Zie hier een goede keuze: https://youtu.be/8j-u7B5nzAk
Wanneer je wel je computer veel wilt upgraden zal ik voor een ATX /micro ATX moederbord gaan.
Dan kan ik de NZXT S340 aanraden als case.
Als je nog wat vragen hebt kan je die gerust stellen :D
ah thanks! wel heel nice inderdaad! nou ik wil noujuist voor wat kleiners gaan, omdat de kast die ik nu hebt (Sharkoon BD28) met een full atx moederbord, veelste groot en onhandig vind. ik ben nu sinds een paar maanden op kamers en merk eigenlijk wel dat dit ding veelste groot en onhandig is, nu heb ik wel research gedaan en kwam als beste in de test. en ik moet sowieso nu nieuwe onderdelen gaan bestellen omdat mijn moederbord is doorgebrand. :/ dus toen dacht ik. nouja, ik wilde toch voor kleiner gaan, nu ga ik het nog doen ook haha. alleen het in elkaarzetten lijkt me zo moeilijk, vooral omdat die wat kleiner is en dat ik mijn oude voeding (VS450W) ga gebruiken, deze is niet modulair dus losse kabels zullen erwel overblijven
Het helpt een video te kijken over de case
Jaa precies, ben dus al veel youtube filmpjes aan t afstruinen haha
Zou je mijn review over de Intel Core I5 Boxed willen beoordelen?
Dat zal ik erg waarderen :D