Scythe CPU Cooler Stabilizer 775 Review

hansieb112 16 september 2009, laatste update op 16 september 2009, 929 views

Scythe CPU Cooler Stabilizer 775

Pluspunten

• Duidelijke handleiding
  • Doet het goed voor wat die moet doen

Minpunten

• Geen

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Ik heb al een tijdje een Scythe Mugen op mijn Gigabyte x48 dq6 draaien. Nu was er bij het installeren van de mugen ook al grote stress, aangezien de push pins steeds los schoten. Na een half uur waren de pushpins dan eindelijk goed gemonteerd en zat de koeler op het moederbord.

Omdat ik mijn computer nog wel eens verplaats, viel mij op dat de temperaturen erg hoog waren (tussen 60 en 75 graden idle@e8500).
Mijn vermoeden was dat een push pin was losgeschoten en dit was ook het geval.
Om hetzelfde euvel niet nogmaals mee te maken, heb ik maar een scythe cpu stabilizor s775 gekocht.

Installatie
De installatie verliep netjes en de handleiding was duidelijk. Aangezien de Gigabyte X48 DQ6 een crazy cool heatsink had, heb ik deze eerst maar verwijderd. Met het crazy cool heatsink van het moederbord past namelijk het stabilisatiekruis van scythe niet. Het leek me niet verstandig het geheel aan 4 moertjes te bevestigen.

Na het verwijderen van de gigabyte crazy cool, heb ik het stabilisatiekruis van scythe achterop het moederbord geplakt. De Mugen zonder pushpins klaargemaakt door de schroeven en moertjes op de bevestigingspunten van de mugen te plaatsen. Tenslotte heb ik de schroeven en plastic ringetjes door het kruis gestoken en alles kruislings aangedraaid.

Ik heb niet de koelpasta van Scythe zelf gebruikt, dit omdat er nog wat artic silver in de kast lag.

Koelprestaties
Temperatuur is weer prima in orde. De processor draait nu weer op 3.8ghz@40 graden idle.

De prijs van 9 euro, vind ik voor wat je krijgt niet duur.

Heb jij ook een Scythe CPU Cooler Stabilizer 775?

Zou je erbij kunnen vertellen of dit ook voor andere cpu coolers werkt , of alleen met die van Scythe?
Denk dat je die bij alle kunt gebruiken, omdat de afstand overal het zelfde is.
Kwestie van zelf die plastic klikprullen eraf halen.

Gelukkig dat er eindelijk een leverancier is die zo een setje levert.
(is natuurlijk ook zelf vrij gemakkelijk te maken.)

[Reactie gewijzigd door Caris op 16 september 2009 22:16]

Past op alle koelers die voor S775 gemaakt zijn (montagegaten voor pushpins zijn namelijk even wijd uit elkaar op IEDER moederbord).
K heb er ook één aangeschaft, precies wat ik nodig had. Temps gelijk weer 15c naar benee.
Pas wel op dat je ze niet TE fanatiek strak aandraait, anders kan het nog eens fataal zijn!!!!