Nanovision Mimo UM-740 Zwart Review

Gerardl 15 september 2009, laatste update op 15 september 2009, 1.936 views

Nanovision Mimo UM-740 Zwart

Pluspunten

• Slechts 1 dun kabeltje wat je zonder versterking tot 5 meter kan verlengen
  • Erg mooi design
  • Makkelijk in te bouwen en veel doeleinden waar het scherm voor kan worden ingezet.
  • Mooi kleurrijk en duidelijk scherm
  • Heeft ook nog een webcam en microfoon

Minpunten

• De soms wat wiebelende standaard
  • Het installeren en juist kalibreren van het scherm koste wat werk...

Zo, om te beginnen dit is mijn eerste review. Ik zal proberen mijn mening over het scherm zo goed mogelijk te weergeven maar op of aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.

De algemene beoordeling:

De algemene beoordeling is erg goed, de mogelijkheden van het scherm zijn bijna oneindig als je er over na gaat denken. Ik had het scherm in eerste instantie gekocht om als tweede scherm te gebruiken bij de computer om windows media speler op te laten staan, msn en dat soort zaken.

De touchscreen beviel erg goed in combinatie met windows media speler en het selecteren van muziek en video's dus dit bracht mij op het idee om het scherm als ''afstandsbediening'' te gebruiken voor mijn media center in de woonkamer te gebruiken.

Uiteindelijk heb ik het scherm op een tafeltje naast de bankt geplaatst bij de televisie, ik heb alles zo ingesteld dat ik met de Mimo files en muziek kan selecteren en dit speelt zich vervolgens af via de televisie. Dit bevalt erg goed en het scherm in de woonkamer is ook een echte eye catcher.

Featureset, Kleurweergave en Contrast en helderheid:

Het grote voordeel van het scherm is natuurlijk dat hij voor het scherm, de voeding en het touchscreen slechts 1 usb kabeltje gebruikt. Hierdoor is het scherm dus erg simpel om aan te sluiten of netjes weg te werken, geen geklooi meer met meerdere dikke kabels :D .

Verder kan je het scherm ook nog draaien zodat hij verticaal staat, dit is vooral makkelijk als je pagina's bekijkt met wat meer tekst of msn gebruikt.

Ook over de kleurweergave en het contrast ben ik meer als tevreden, ik had eigenlijk niet verwacht dat de beelden zo scherp en kleurrijk zouden zijn. Ik heb er zelfs enkele keren een film op gekeken en dit bracht mij zelfs op het idee om nog een scherm in mijn auto in te bouwen, maar hier ben ik tot dusver nog niet aan toe gekomen.

De helderheid valt met 2 ''touch'' knoppen op het scherm zelf in te stellen. Hier maak ik niet erg veel gebruik van maar als je een film kijkt op de tv is het wel prettig dat je het schermpje wat kan dimmen.

Pixeldefecten

Ik heb het scherm nu een kleine 4 maanden in gebruik en heb tot dusver nog geen defecten gehad. Hier kan ik dus ook niet over klagen.

Bouwkwaliteit, afwerking en Vormgeving

Ik heb niks te klagen over de afwerking en bouwkwaliteit, maar de reden dat het scherm op dit punt dan toch een goed heeft gekregen en geen zeer goed is omdat het scherm soms wat wil wiebelen door het aanraken. Dit is te wijten aan de standaard, hier hadden ze dus iets beter over na mogen denken...

De afwerking is verder prachtig het scherm ziet er erg mooi uit en is echt een mooie toevoeging aan mijn media center. Ook de vormgeving vind ik goed gevonden want door de makkelijk te verwijderen standaard en alleen 1 usb kabel leent het scherm zich perfect voor inbouw etc.

Het enige echte nadeel wat ik dan ook kon vinden aan het mimo scherm want met 165,95 bij mimowebshop.nl waar ik hem heb besteld is het scherm toch vrij prijzig te noemen voor 7 inch.

Maar als je kijkt wat de mogelijkheden zijn en op hoeveel gebieden je het scherm kan gebruiken in combinatie met de touchscreen gaat de prijs nog net. Je moet het scherm dan ook niet alleen halen als tweede kleine monitor....

Afsluiting

Ik hoop dat jullie wat aan de revieuw hebben en als er nog vragen zijn beantwoord ik deze graag.
Verder zijn de foto's die er op dit moment bijstaan van google gehaald, ik zal kijken of ik later deze week nog tijd heb om wat eigen foto's te maken.

• Laptop i.c.m windows xp
  • Desktop i.c.m windows vista
  • Windows XP

Heb jij ook een Nanovision Mimo UM-740 Zwart?

Wat ik me ook wel afvraag is hoeveel CPU tijd dit scherm nu gebruikt? aangezien het over een USB kabel gaat en usb op je CPU leunt.. Verder wel een mooi scherm! Nette review :)
Cijfers kan ik je niet geven, maar wel mijn ervaring ;) Ik heb dit scherm zelf korte tijd in mijn bezit gehad. Wat mij opviel was dat het met name de opstarttijd niet ten goede kwam, maar verder merkte ik weinig van belasting van mijn systeem. Dit bij Vista HP 32 bit met 4gb ram en een athlon 5050e en een Vista Ultimate 64 bit met 8 gb ram en een phenom 9950. Wel had de software een negatieve invloed op het openen van de beeldscherminstellingen. Met de oude versie van de software (die die bij mij in de doos zat) duurde het merkbaar langer om de beeldscherminstellingen te openen.

Ik heb wel een vraag aan Geraldl: Hoe heb je het scherm in combi met je MCE? Als ik MCE maximaliseer kan ik namelijk niets meer op dit schermpje, dat wordt dan vergrendeld?
Nette review!

Edit: als je extra review punten wilt scoren even wat inline images lees net wat lekkerder weg!

Edit 2: Schandalig ik had niet goed gelezen dat het ook touchscreen was :X ik dacht dat het juist NIET touchscreen was terwijl het WEL touchscreen is. ;)

[Reactie gewijzigd door PaddoSwam op 15 september 2009 19:33]

Mooie review, ik heb na aanleiding hiervan ook een Mimo UM-740 besteld.
Alleen, duurt het nog wel redelijk lang en krijg niks te horen!
De betaling is gedaan, en krijg verder ook geen reacties op e-mails, hoe lang duurde het bij jou Gerardl voordat je je Mimo had ?

Alvast bedankt.

Mvg,
Mixpower
Het duurde wel wat langer maar alles
is uiteindelijk goed gekomen.

Je moet ook wetten dat ze vaak
geen voorraad hebben dus vandaar
dat het even kan duren.
Oke, kreeg net eindelijk een mail van hun.
Bedankt voor het advies, heb je misschien nog leuke software die te gebruiken is met dit scherm ?

Alvast bedankt.
Software heb ik nog niet echt naar gekeken , als jij wat leuks
hebt hoor ik het graag :D

Verder moet je gewoon even zelf een mailtje sturen als
je wilt weten hoe het ervoor staat. Dat ging bij mij
altijd wel goed.
Wat ik me afvraag, welke ander scherm gebruik je voor je car pc?