Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB , 80GB Review

vehpol 14 oktober 2005, 297 views

Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB , 80GB

Pluspunten

• Snel (in zijn tijd)
  • Stil
  • Betrouwbaar

Minpunten

• Hoge warmte ontwikkeling

Deze schijf meer dan drie jaar geleden aangeschaft omdat er meer opslagruimte gewenst was. Eerste half jaar heeft de schijf gefunctioneerd als tweede hardeschijf. En vanaf dat moment constant de eerste hardeschijf van mijn systeem geweest. Ik start mijn computer over het algemeen één keer per dag op. Maar er zijn ook tijden geweest dat deze de hele dag aanstond om te downloaden. Deze hardeschijf heeft dan ook wat dat betreft heel wat te verduren gehad. Maar alles ook maar zonder één probleem. Heb hoe dan ook nog nooit problemen gehad met hardeschijven van Maxtor. Vandaar ook mijn keuze om inmiddels, wegens wederom ruimte gebrek, sinds een half jaar er een 200GB van Maxtor naast te hebben. Ik moet er wel bijzeggen dat deze hardeschijf wel vrij warm wordt. Zelfs in mijn systeem met 7, low-noise, koelingen nog 35 graden. Daar heeft mijn nieuwe hardeschijf gelukkig minder last van. Belangrijke data heb ik inmiddels wel op een andere plek geback-up't omdat je veel verhalen hoort over falende hardeschijven. Al heb ik er bij deze nog geen enkele aanwijzing voor. Geluid? Welk geluid? Alleen bij wat lastige zoekacties hoor je de kop wat.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB , 80GB?