Samsung UE40F7000 Zilver Review

Roger10Newbie 11 augustus 2016, 236 views

Samsung UE40F7000 Zilver

Inferieure kwaliteit beeldscherm, binnen 3 jaar defect.

Pluspunten

• Design

Minpunten

• Kwaliteit beeldscherm slecht
  • Coulance Samsung onvoldoende

Ik heb 2 jaar en 11 maanden geleden een televisie van Samsung UE40F7000NL gekocht bij Qplaza voor 1.089,00.
Van het een op het andere moment gaat het beeld op zwart en een half uur later ook het geluid.
Via Samsung hun huisreparateur CE repair besteld, voor een analyse.
Na onderzoek blijkt dat het beeldscherm defect is.
Volgens de reparateur iets dat zelden voor komt.
Het beeldscherm wordt na 2 dagen vervangen, omdat ze dat niet bij zich hadden en ik moest uit coulance 234,00 betalen.
Het bedrag zou ik volgens CE repair bij de leverancier kunnen terugvorderen, omdat zij reparaties tot 5 jaar moeten vergoeden.
Helaas blijkt dat Qplaza failliet is gegaan en daar ook niets meer te halen valt.
Samsung gemaild en gebeld dat ik van een product van bijna 1100 euro mag verwachten dat deze niet binnen 3 jaar stuk mag gaan en dat het moet gaan om een fabrieksfout c.q. inferieure kwaliteit van het product.
Samsung beroept zich op het reparatierapport van CE repair dat zij geen fabrieksfout in hun rapport hebben staan.
Fabrieksfout of niet, het betreft kwaliteitsmanco dat voor de schade heeft gezorgd.
Samsung verwijst naar de curator en wil niets doen.

Heb jij ook een Samsung UE40F7000 Zilver?

Erg balen dat je tv stuk is gegaan! Je schrijft: "Samsung gemaild en gebeld dat ik van een product van bijna 1100 euro mag verwachten dat deze niet binnen 3 jaar stuk mag gaan". Dat is volgens mij ook precies zo, ik zou ze een mail sturen dat je hier niet mee akkoord gaat en dat je binnen een redelijke termijn een andere oplossing verwacht. Als dat niets oplevert zou ik mn rechtsbijstand inschakelen.

Zelf heb ik zo een keer een Samsung PCmonitor bij een samsung servicepoint laten maken, de winkel waar ik die destijds had gekocht was ook falliet gegaan maar samsung heeft me toen netjes geholpen. Dat was toen wel nog net binnen de twee jaar, maar als dat niet was geweest had ik er ook werk van gemaakt aangezien t scherm duurder was dan n doorsnee monitor...

Anyway, succes!
Bedankt voor je advies. Maar Samsung wil zelfs na aandringen van mijn zijde niets doen.
Mijn vorige televisie was een Philips uit de tijd dat nog kwaliteit gemaakt werd. 20 jaar zonder problemen. Voor mij geen Samsung meer. Groetjes, Roger
Hier dezelfde ervaring met een 2,5 jaar oude UE55ES8000 TV van 2.999,00. Na 2 jaar doet Samsung helemaal niets meer en heeft Samsung lak aan alles. Overigens valt het me op dat alle Samsung producten (tenminste die ik heb gehad allemaal net na de garantie stuk gaan en/of heel traag worden (Heeft Samsung sjoemelsoftware in haar producten?).

Bij mij komt er nooit maar dan ook nooit meer een Samsung product in huis vanwege de slechte kwaliteit, service en garantie.

Daarnaast is Samsung ook nog onbetrouwbaar, weet u het nog?, er zou elk jaar en 5 jaar lang een Evolution Kit komen om de TV up-to-date te houden, na 2 jaar was het over en uit.

Ook de Skype app verdween bij de Smart Tv apps dus aan de ingebouwde webcam heb je ook niets meer etc. etc.

[Reactie gewijzigd door JBK2211 op 12 augustus 2016 11:34]

Hallo,
Ik dacht ik dat aardig in de aap gelogeerd was, maar jouw verhaal overtreft het wel.
Ongelooflijk dat een bedrijf met zo'n naam zo omgaat met haar klanten.
Voor mij ook geen Samsung meer (Ook geen Samsung wasmachine, die ging net buiten de garantieperiode ook kapot).