Fitbit Surge Large (blauwe band)

Fitbit Surge Large (blauwe band) Review

joldemans 11 augustus 2016, 875 views

Fitbit Surge Large (blauwe band)

Hiervoor heb ik 1,5 dag een TomTom Runner 2 gehad, vanwege de beperkte en onhandige software heb ik deze snel weer terug kunnen sturen naar CoolBlue Ter vervanging de Fitbit Surge gekocht, wat een verademing vergeleken met de Runner 2.

Pluspunten

• Erg prettige bediening
  • Uitgebreide Fitbit software
  • Snelle GPS fix (binnen 30m rennen)

Minpunten

• Meet eenheid Pace is niet om te zetten naar km/h
  • Matige koppelingen met bv Runkeeper (met name routes, gps data, etc) Enkel de activiteiten komen in je feed te staan.
  • Zou volledig waterdicht mogen zijn.

De software is erg uitgebreid en je kunt wedstrijdjes doen met mede fitbitters. Minpuntje is dat het wel blijft bij mede fitbitters want het koppelen met bv runkeeper waar toch veel meer vrienden opzitten is erg lastig.

Ik heb het aan de gang gekregen met:
Fitbit -> Strava -> Tapiriik (met auto sync voor $2 per jaar) -> Runkeeper.
Niet heel erg vooruitstrevend dus. Er zijn diverse topics over te vinden, maar Fitbit geeft Runkeeper de schuld en vise versa.

Verder ben ik erg tevreden met de accu en de snelle GPS fix, na 30m rennen heeft hij hem al te pakken (waarschijnlijk nog sneller wanneer je even stil blijft staan.) Overigens staat GPS enkel aan bij bepaalde activiteiten. Dit scheelt natuurlijk erg veel stroom. Ik kan dan ook makkelijk een dag of 4-5 met de accu doen.

Een ander puntje wat verbeterd zou kunnen worden is de meeteenheid die aangeeft hoe snel je rent/jogged. Dit wordt weergegeven in pace wat ik persoonlijk een erg onduidelijke weergave vind. KM/U zou veel fijner zijn. Hier zijn ook vele topics over te vinden maar ze geven aan dat dit de standaard meet eenheid is voor renners... Kleine moeite om het even in de bouwen lijkt me.

Heb jij ook een Fitbit Surge Large (blauwe band)?