Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Gamdias Ourea Gaming muis 4000dpi Review

shadvet 10 augustus 2016, laatste update op 11 augustus 2016, 298 views

Gamdias Ourea Gaming muis 4000dpi

Goed product voor degenen die een goedkope gaming muis zoeken.

Pluspunten

• Goedkoop
  • 'Gaming' uitstraling
  • Stevig
  • Precies
  • Zowel voor links als rechshandigen
  • DPI instelbaar
  • Gewicht aan te passen

Minpunten

• Kabel 1,5 meter
  • Logo blijft geel
  • Scroll wheel led pulsing
  • Scherpe randjes zijknoppen
  • Software

Deze review gaat over de Gamdias Ourea FPS Gaming Mouse. Gamdias is een merk dat uit Taiwan komt en moet zijn populariteit nog vinden in de westerse markt.
Met deze muis doet Gamdias een prima poging.
Buiten de vakanties om gebruikte ik een oude Razer Deathadder bij mijn laptop voor schoolactiviteiten. Deze is uiteindelijk in mijn tas gesneuveld en daar moest vervanging voor komen. Aangezien ik niet veel, maar wel ooit game op mijn laptop vond ik dat ik een goedkoop gaming alternatief moest vinden. Een nieuwe Deathadder is geen optie voor een 'tweede' muis vanwege zijn prijs en eigenlijk merk ik de laatste tijd tijdens studie dat ik meer en meer mijn muis niet uit de tas haal en enkel het touchpad gebruik. Als ik de laptop er al bij pak. Zo is binnen een kwartiertje zoeken het oog gevallen op de Gamdias Ourea.
Specificaties
Uitpakken
De Ourea komt in een relatief kleine doos, die er verder prima uit ziet. De muis zelf zit in een minimaal hoesje om krassen te voorkomen tijdens transport. Verder krijg je er twee stickers bij met het driehoekig gouden logo, met witte randen of met zwarte.
Uiterlijk

De muis ziet er clean uit door zijn gladde afwerking. Wel kan dit ten kosten gaan van grip. Gambias heeft dit opgevangen door een aantal wat scherpere accenten in de muis aan te brengen, met name bij je pink/ringvinger en bij je duim. Door het plaatsen van de zijknoppen op de hoek van zijkant en bovenkant, kun je met je duim veel grip uitoefenen op de plek waar zoals bij de Deathadder zijknoppen zitten. Het gevolg van de plaatsing van deze zijknoppen is wel dat je eigeniljk alleen vooraan goed kan indrukken. Daarom heeft deze muis dan ook slechts 1 knop aan elke kant.

Achteraan de muis zie je het Gamdias Logo, waar een blijvend vrij fel geel ledje achter brand. In het scrollwheel zit een RGB ledje wat je helaas niet vrij kan programmeren. Deze geeft een andere kleur per dpi-instelling.

Software
Hier wil je dus gewoon niet aan beginnen. Naast het feit dat er geen software wordt geleverd bij dit product, heeft het ook geen zin om er zelf naar te zoeken.
Op de website van Gamdias is slechts 1 programma te vinden, genaamd Hera.
Dit heb ik gedownload en geinstalleerd maar om eerlijk te zijn gaat deze ook meteen weer weg nadat de fotos gemaakt zijn voor deze recensie.
In feite bestaat deze software uit een set plaatjes die verwijzen naar de officiele productpagina van het desbetreffend product.
Onderin zie je een 5-tal onduidelijke categorieen, namelijk muis, toetsenbord, headset, geen idee en brillen(?). Op de laatste twee kun je niet klikken.
Ook kreeg ik bij opstarten van de software een popup om de laatste versie te downloaden, dat kon bij Instellingen->Upgrade. Dit heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Ik laat de software hier maar even bij.
Gebruikservaring
Ik heb de muis nu een dag ongeveer in gebruik, bij vooral gamen. Wat mij in de eerste tien minuten op viel is dat de linkermuis knop vrij zwaar is om in te drukken. Dit kan ook een kwestie van wennen zijn, daar heb ik namelijk tijdens het schrijven van deze review helemaal geen last van gehad. Ook had ik op het begin het idee dat het gewicht nogal ver achterin zat. Daardoor merkte ik verschil in horizontaal bewegen en vertikaal, wat achteraf ook alleen een kwestie van wennen was.

Dat er 4x5 gram gewichtjes in zitten is een leuk idee, maar ik heb het idee dat het voor de casual gamer niet echt toegevoegde waarde heeft. Niet merkbaar in ieder geval. Ik denk dat iemand in de eerste 5 minuten beslist of ze erin mogen blijven of niet, en dat er daarna nooit meer gewisseld word hierin. De professional zal hier wel belang bij hebben, maar deze muis heeft professionals niet echt als doelgroep, kijkend naar de 18 Euro die ik heb betaald.
Dit is best een knap product voor zijn prijs. Ik heb zelf weinig problemen met de sensor ondervonden en ik vind hem erg stevig in de hand liggen. Hij is wel kleiner dan de meeste muizen. Je kan je dpi wisselen, maar verder ook niets.
Gamdias scoort goed op uiterlijk, prijs en bouwkwaliteit, en scoort m.i. slecht op software en verlichting.

Dit was mijn eerste uitgebreide review. Ik hoop dat deze van voldoende informatie is voorzien en ik sta uiteraard altijd open voor vragen en opmerkingen.

Heb jij ook een Gamdias Ourea Gaming muis 4000dpi?