Hardkernel Odroid-C2 Review

sired 10 augustus 2016, laatste update op 10 augustus 2016, 557 views

Hardkernel Odroid-C2

Werkt perfect. Ikzelf heb de ODROID-C2 bij hardkernel besteld en de levertijd was 7 dagen had dat achteraf beter gedaan bij http://www.pollin.de/ . Ik heb een SDcard en eMMc installatie van Android, ubuntu 16,4 lts mate en server en de eMMC installatie is erg rap.

Pluspunten

• Snel
  • google play is mogelijk op android 5.1.1
  • Ondersteund Android en Linux
  • 1G ethernet
  • rappe eMMC module optie
  • Energieverbruik

Minpunten

• Moeilijk te verkrijgen
  • geen standaard cooler aansluiting, maar niet echt nodig
  • geen hdmi-audio

Layout Score: 4
Werkt perfect.
Ikzelf heb de ODROID-C2 bij hardkernel besteld en de levertijd was 7 dagen had dat achteraf beter gedaan bij http://www.pollin.de/ gezien de extra invoerrechten van 9 eur die ik moest betalen.

Ik heb na wat aanloop problemen een SDcard en eMMc installatie van Android, ubuntu 16,4 lts mate en ubuntu 16,4 lts server uitgevoerd en de eMMC installatie is erg rap. Sneller dan mn oude dual Xeon en dual amd red hat server installaties.
Die kunnen nu richting de schroot hoop.
De aanloop problemen gingen vooral over de wijzigingen in de boot opties van de Ubuntu images dus niet Odroid C2 gerelateerd maar nu ik zelf de images kan instaleren is dat probleem omzeilt.

Het is 17 jaar geleden dat ik met Linux, Red Hat, gewerkt heb en moet zeggen dat ik er plezier in heb met de Odroid C2 bezig te zijn. Ook de Android installatie is leuk om wat mee bezig te zijn. Tot nu toe totaal geen spijt dit item aangekocht te hebben.

Ik ben een prive projectje gestart om de Odroid water te gaan koelen omdat mijn persoonlijke ervaring is dat hoe beter-lager gekoeld hoe langer servers of pc meegaan.

Heb jij ook een Hardkernel Odroid-C2?