Specificaties Wheel voor de PC, PlayStation 3, PlayStation 4 - Bekijk alle specificaties

Thrustmaster T150 RS Blauw, Zwart Review

Banandy 8 augustus 2016, laatste update op 12 augustus 2016, 744 views

Thrustmaster T150 RS Blauw, Zwart

Een prima stuur voor een uitstekende prijs.

Pluspunten

• Force feedback
  • Uiterlijk
  • Grootte van het stuur
  • Uitbreideing met pedalenset en shifter mogelijk

Minpunten

• Pedalen

Ik gebruik het stuur voor de ps4. Ik vond de grote broer de T300 wat aan de prijzige kant, terwijl zijn kleine broer de T100 wat te speelgoed-achtig aanvoelt. De T150 vult prima het gat tussen deze 2.

In feite koop je een T300 die wat uitgekleed is. Zo is het FF mechanisme een kruising tussen belt en gears waar de T300 alleen het soepelere belt-systeem heeft.
Echter vergeleken met sturen die alleen gears gebruiken, zoals de veel duurdere G29 van Logitech, is de T150 hierdoor een heel soepel aanvoelend stuur. De ffb is ook zeer goed te noemen. Kleine nuances zijn goed te voelen en de sterkte is meer dan voldoende.
Het uiterlijk is ook mooi verzorgd, het stuur is net zo groot als dat van de T300 (28cm) en heeft blauwe rubberen grip die in tegenstelling tot de T300 niet over het hele stuur doorloopt.
Het grootste minpunt zijn de pedalen. Maar dit geldt ook voor de T300.
Een upgrade naar de T3PA pedalen set is dan ook aan te bevelen. Zelf heb ik daarnaast ook nog de shifter gekocht die ook als handrem te gebruiken is in bijvoorbeeld Dirt Rally voor de PS4.

Ik gebruik het stuur nu ongeveer een half jaar en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Ik ben er dan ook zeer tevreden mee.

Heb jij ook een Thrustmaster T150 RS Blauw, Zwart?