OCZ Fatal1ty 550W Review

Senghir 13 september 2009, 7.087 views

OCZ Fatal1ty 550W

Pluspunten

• Zeer goede afwerking!
  • Zeer betrouwbaar en makkelijk aan te passen aan de wensen van de gerbuiker.

Minpunten

• Moederbord stroom kabels hadden wat langer gemogen! Deze voeding lijkt alleen geschikt voor mid towers.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Ik heb deze voeding 2 weken geleden gekocht samen met de rest van mijn nieuwe systeem om dat systeem natuurlijk van stroom te voorzien. En ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over mijn aankoop :)

Uitrusting en afwerking:
De voeding werd in een erg mooie zwarte doos geleverd met het Fatal1ty logo erop en een plaatje van de voeding zelf.
De voeding zelf is volledig in het zwart uitgevoerd en is zoals bij een echte gamers voeding hoort uiteraard modulair! Ook over de afwerking van de voeding viel niets te zeggen! Het ding is erg netjes zonder scherpe randen. Aan de bovenkant (of onderkant, de voeding kan op 2 verschillende manieren ge´nstalleerd worden)
zit een grote 14 CM fan om warmte van de voeding weg te voeren. Opmerkelijk is dat deze fan Rode! leds bevat! Een erg aantrekkelijk detail wat in een kast met open zijkant een blikvanger zal zijn!
Alle kabels behalve de hoofd stroom kabel werden in een erg mooi zwart Etuitje geleverd met het Fatal1ty logo erop. De kabels zelf zijn zeer net afgewerkt en elk bundeltje word bij elkaar gehouden door krimpkousen die bestaan uit een zwart plastick net.
Over het algemeen dus erg netjes en precies wat je zou verwachten van een goede voeding.

Aansluit mogelijkheden:
De voeding is modulair en heeft dus voldoende mogelijkheid om er zelf volledig op los te kloojen met de bedrading en alleen de draden te installeren die werkelijk nodig zijn zodat je geen zooi krijgt in je PC.
Op de voeding zelf zit 6x een 6 pins aansluiting voor molex en sata power kabels. Ook bevat de voeding nog 2 maal een 6 pins aansluiting (deze keer in vel rood) voor de stroomtoevoer aan de videokaart. De stroomkabels voor het moederbord zitten wel aan de voeding vast en kunnen niet losgekoppeld worden. Dit kan een probleem vormen omdat deze kabels nogal kort zijn! Vooral big towers met de voeding onderin en het moederbord bovenin zullen hier heel veel last van hebben.
De kabels die meegeleverd zijn zijn:
2x 6pin -> sata - sata -> sata
1x 6pin -> molex -> molex -> molex
1x 6pin -> molex -> molex -> 4 pin voor bijvoorbeeld floppydrive
2x 6 pin -> 6pin voor videokaart

Prestaties en stabiliteit:
Mijn systeem bestaat uit:
Core 2 Quad Q9400
XFX Radeon HD4890 XT (OC)
Samsing Spinpoint F1 ECO - 1TB
Samsing DVD rewriter
5 x 12cm kast koelers met leds (deze trekken niet zo veel stroom maar toch:P)
Ik was eerst bezorgd dat deze voeding met zijn 550 watt niet voldoende vermogen zou kunnen leveren om mijn systeem aan te drijven maar al mijn zorgen waren voor niets!
De PC is bedoeld voor games en ik heb sinds de aankoop elk vrij uurtje besteed aan het spelen van de grafisch zwaarste games die ik kon vinden en zelfs bij Crysis op MAX geeft de voeding geen kik en blijft de blower ook rustig op een erg lage stand doorblazen! Ik ben dus erg te spreken over de prestaties en de stabiliteit van dit dingetje :)

Geluids productie:
Hier hoef ik niet veel woorden over vuil te maken. Deze voeding is simpelweg stil! Ik moet zeggen dat ik een erg lawaaierige PC heb omdat er 5 blowers staan te blazen contenu maar ook met alle blowers uit was de voeding totaal niet te horen!

Warmte Productie en koelvermogen:
Ook dit valt reuze mee! Tijdens het spelen van crysis werd de voeding een beetje warm maar de grote blower en de koeling van mijn kast kunnen prima overweg met deze warmte! Dit zou ook gelukt zijn zonder extra blowers want de koeler kan vanuit de binnenkant of de buitenkant van de kast zijn lucht halen. Het eerste verbeterd de airflow het 2e zorgt voor volledig afzonderlijke koeling.

Prijs:
Naar mijn mening is de prijs kwaliteit verhouding van de voeding subliem! Zeker een aanrader voor midrange game systemen!

Heb jij ook een OCZ Fatal1ty 550W?

Paar tips;

probeer wat foto's toe te voegen, werk de spellingsfoutjes weg en deel de review wat overzichtelijker door middel van vb-tags. Dus vet, cursief, underline, etc.

Doe je dat dan heb je een heel aardige 3+ review, voor nu lijkt het nog onaf.
Is het mogelijk om de rode verlichting uit te zetten? Ik zou deze graag vanwege de prijs en blijkbare kwaliteit willen gebruiken in combinatie met een Antec 900 II, en ik ben bang dat het er niet uitziet met de blauwe LED's die in de Antec 900 II zitten...
Heeft deze ook genoeg kracht voor een 5850? (met een standaard q9400)
ik heb wel op extreme power calculator gekeken maar dat verschil is zo klein dat het me niet erg betrouwbaar meer lijk :? en @gammro ik zit met helfde probleem en vraag me af of jij dat al weet? laatste vraag heeft deze voeding ook een fan connector voor in het moederbord zodat je hem zo hard kan laten draaien als je wil ? (pwm)
Tuurlijk is een 550watt voeding voldoende voor een 5850 icm een Q9400. Tenzij je er 10 HDD's in hebt zitten. Op vollast zal je niet boven de 350-370 watt uitkomen.
Dankje ik zal kijken wat ik kan doen aan die foto's.
De voeding zit al ingebouwd in de kast dus echt goed beeldmateriaal kan ik niet opsturen helaas.