Specificaties 27" @ 1920x1080 (VA, 4ms) - Bekijk alle specificaties

Acer XZ271 Zwart Review

AlexP36 6 augustus 2016, laatste update op 13 augustus 2016, 1.593 views

Acer XZ271 Zwart

Zeer mooi scherm, bouwkwaliteit is prima en robuust. Kleuren zijn erg mooi.

Pluspunten

• Mooi beeld / kleuren
  • Redelijk dunne bezel
  • Vele benodigde kabels zitten erbij.
  • Ondanks het niet in de specs staat is vesa 10x10 wel mogelijk er wordt zelfs een beugel meegeleverd.
  • Zeer goede response tijd voor een VA paneel
  • Makkelijk te kantelen en te verstellen, met 1 hand.
  • Heeft alle opties wat je zoekt in een gaming monitor als je over een amd gpu beschikt.

Minpunten

• Input lag wat aan de hoge kant
  • Last van backlight bleed
  • Bedieningsknoppen achterop de monitor met name de joystick voelt wat fragiel aan.
  • Geen aanrader voor shooters

Heb jij ook een Acer XZ271 Zwart?

Inmiddels het 2e scherm ook getest geen last meer van het knipperend beeld ook niet bij de eerste. Lag toch aan mijn hardware en de drivers.

Backlightbleed is bij de 2e vele malen minder maar nog wel aanwezig. Dus dat verschilt per monitor.
Schrik wel een beetje van je knipperend beeld klacht. Voor een scherm van 400 euro is dat niet een geringe klacht. Hopelijk hou je ons op de hoogte.
Ik krijg morgen een 2e scherm erbij. Zal deze dan ook testen en dat weet ik het snel genoeg of het daar aan ligt of mijn eigen hardware.

Mocht het niet aan de monitor liggen dan zal ik uiteraard mijn review aanpassen.

Ook de backlight bleed kan per monitor verschillen, ook dit zal ik weer testen.

[Reactie gewijzigd door AlexP36 op 8 augustus 2016 12:15]

Waarom geen aanrader voor shooters? Daarvoor zou zo'n high refresh scherm juist geschikt moeten zijn?
De inputlag is best belangrijke en deze wordt niet door de fabrikant opgegeven en dien jezelf te testen.
Ik heb het via inputlag.com getest en dit was wel wat aan de hoge kant vond ik.

Per persoon kan het ook erg verschillen wat je wel en niet merkt, maar dit moet je dan zelf ondervinden.
Is dit scherm na het oplossen van driver problemen nu wel geschikt voor shooters? Ik zoek een 144Hz monitor die betaalbaar is, maar speel voornamelijk CSGO
Ik speel zelf geen shooters meer dus kan je er weinig tot niets over vertellen. Heb de monitoren nu wel al een aantal maanden in bezit en durf het wel aan om shooters erop te spelen. Maar goed je zult het zelf moeten ondervinden.