Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp 2209WA Zwart Review

kobekes 7 oktober 2009, 1.050 views

Dell Ultrasharp 2209WA Zwart

Pluspunten

• kwaliteit-prijsverhouding is zeer goed als je het aan de goedkoopste prijs vindt, stabiele kleuren, goede constructie van de voet.

Minpunten

• maximale helderheid mocht iets meer zijn

Deze Dell is in tegenstelling tot de meeste goedkope schermen (of alleszins schermen van deze prijs) geen TN scherm, maar een met de kwalitatievere e-IPS technologie.
Hierdoor is onder andere de kijkhoek veel beter. Je moet echt al vreemde stunten uithalen om een kleurverandering waar te nemen.

De uitvoering is ook opvallend goed uitgewerkt. De multifunctionele voet is in alle richtingen eenvoudig in te stellen. Als je het scherm in de hoogte aanpast voel je zelfs dat een ingebouwde veer je helpt. Zo kan je dus met één vinger het scherm naar boven duwen. Ook het draaien van het scherm kan gemakkelijk zonder krassen op je bureau te maken, want het onderste gedeelte blijft gewoon staan. Je kan het ook 90° kantelen.

De kleuren (ik gebruik vooral sRGB voor websites) zijn mooi, de schaduwen en highlights stabiel. Enkel de helderheid op een zonnige dag zou een tikkeltje meer mogen zijn.

Ik heb dit scherm gekocht in september 2009 in promotie via de website http://www.qsix.eu/ aan de prijs van 225 euro. Dit was (destijds) een pak goedkoper als in de Tweakers Pricewatch.
Qsix is blijkbaar een kleinere, gespecialiseerde winkel voor monitoren, maar alles is vlekkeloos verlopen en na twee dagen had ik het scherm thuis. Een aanrader.

Ik gebruik deze Dell als tweede scherm voor mijn MacBookPro en de aansluiting via het verloopstekkertje van Mini DisplayPort naar DVI werkt uitstekend.

**Update** De prijs van de monitor was nog gedaald in de periode tussen de bestelling en de uitlevering. Ik heb gevraagd of de monitor aan de nieuwe prijs kon krijgen en de verkoper was zo vriendelijk om het verschil terug te storten (heb hem er wel drie keer aan moeten herinneren).
Helaas heb ik nu (een maand na de aankoop) nog steeds geen factuur ontvangen.
Op het tweakersforum zijn enkele threads over mensen die problemen hebben met de garantieafwikkeling bij probleemtoestellen.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp 2209WA Zwart?