Specificaties Tower, 14 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Thermaltake Core W200 Review

Neoldian 5 augustus 2016, laatste update op 5 augustus 2016, 740 views

Thermaltake Core W200

Beest van een kast!! Kwalitatief materiaal, goed verzorgd qua verpakking, maar ook afwerking, makkelijk te assembleren en ongelooflijk veel ruimte!!!

Pluspunten

• Mega veel ruimte
  • Goede afwerking materiaal

Minpunten

• eigenlijk geen

Je leest veel gezeur dat dit een kopie is van Caselabs, maar van mindere kwaliteit. Ja, het plaatwerk is dunner dan bij caselabs, maar daar zit dan ook een fiks prijsverschil. (nog los van het feit dat Caselabs hier niet te krijgen is en je dus met veel extra kosten moet importeren vanuit de VS).

Het is natuurlijk nog steeds veel geld voor een PC behuizing maar in mijn ogen krijg je wel waar voor je geld. Het plaatwerk is inderdaad niet super dik, maar voldoende stijf en de constructie met spijlen e.d. is voldoende stabiel en draagkrachtig (ik heb enige kennis van zaken met het berekenen van liggers, spanten e.d.). Met een gewicht van ruim 28 kg zul je deze kast niet zomaar van zijn plek krijgen.

Alles zit verpakt in een stevige doos. Dik piepschuim houdt alles stevig op zijn plek in de doos, het plaatwerk zit elk in zijn eigen plastic hoes verpakt en tussen de platen zit een kartonnen plaat zodat er geen enkel direct contact is dat krassen kan veroorzaken. De drivebays en enkele interne componenten zitten in een kleinere doos verpakt (ook alles weer individueel in de folie), samern met de doos waarin al het installatiemateriaal zit.

Alle schroefjes e.d. zitten in separate zakje en zijn gelabeld, zodat de montage een eitje is. Alleen bij enkele onderdelen, waar er bv maar 2 stuks van zijn, of die zo verschillend zijn dat je je onmogelijk kunt vergissen, zitten er verschillende in een zakje. Zijn overigens van die herbruikbare zakjes met zo'n druksluiting, dus als je zoals ik, niet meteen alles inbouwt, kun je de schroefjes weer net zo veilig opbergen.
Leuk detail is overigens dat er een plastic sorteerdoosje bij zit voor de schroefjes. Heb ik zelf niet gebruikt bij de montage, maar denk dat ik hier nog wel een bestemming voor vind bij de rest van de PC spullen :-)

De handleiding is overzichtelijk en kent maar 1 minpuntje: bij de montage van de hoekspijlen zie je in de afbeelding niet dat er een specifieke orientatie nodig is... daar kwam ik een aantal blz. later achter bij de montage van de deurtjes... maar ook dat was met 5 minuutjes extra werk weer hersteld. Wel heb ik hiervoor 1 ster afgetrokken van de score. Dit had men makkelijk kunnen voorkomen, door de manual te laten toetsen door een niet-technisch klantpanel.

De montage ben ik ongeveer 1,5 uur mee bezig geweest. Kan vast sneller, maar ik wilde absoluut geen krasjes maken, door iets te snel met een schroevendraaier te zijn. De schroefgaten waren perfect uitgelijnd en alles paste precies, zonder speling. Aandachtspuntje hier zijn de duimschroeven waarmee de backplate slot covers worden vastgezet. Deze gingen erg zwaar en waren voor mij niet met de hand vast te zetten. Ik heb daarvoor een schroevendraaier gebruikt. Tip: gebruik een plastic hoesje van een slot cover om over de rand te leggen, zodat je schroevendraaier niet tegen de coating van de kast komt.
Alle schroefgaten zijn perfect uitgelijnd en alles sluit naadloos aan. Er zitten nergens scherpe randjes aan. De afwerking is gewoon uitstekend.

Je hebt overigens de keus om kunstof voeten met een rubberen zool te monteren of kunstof wielen met rem. Ik heb voor de voeten gekozen omdat de kast een stationaire plek. Ik heb geen idee wat het effect van de wielen is, maar ze lijken wel voldoende robuust en stabiel. Ik vermoed wel dat geluidstrillingen iets sterker door zullen komen dan bij de voeten, zoals bv van een PSU fan die op de bodem ligt of fans die je aan de onderzijde monteert, maar of het echt merkbaar zal zijn bij gebruik weet ik niet.

Het laatste minpuntje, als je het al zo mag noemen, is de prijs. Ruim 500,- is veel geld (ik had deze via MaxICT voor 369,-), wat meer is dan twee kwalitatief goede en vergelijkbare losse kasten met veel ruimte (Fractal Design, Phanteks, e.d.) en ik denk dat de prijs wel iets lager kan zijn, kijkende naar alternatieven van Lian-Li.
Misschien zakt deze nog wel iets, als er meer vraag komt?
Overigens denk ik dat de prijzen in de Pricewatch qua transport niet kloppen of anders berekend worden in de totaalprijs. Met 31,7 kg bruto krijg je dit niet als standaard pakket verzonden en zover ik nu zie is Max ICT de enige die de correct transportkosten aangeeft. (Nee, geen sluikreclame, ik ben me ervan bewust dat er veel negatieve reacties over deze firma te vinden zijn. Ik kan daar niet over oordelen, alleen over mijn eigen positieve ervaring en wat ik domweg in de pricewacth zie staan als feiten).

Ik heb er nog geen PC's ingebouwd en dus alleen de kast geassembleerd (niet aan gedacht om foto's te maken :-( ), maar gezien de ruimte die er is, moet je wel godsgruwelijk veel spul erin duwen wil je dit niet super eenvoudig allemaal kunnen inbouwen.

Ik ga beginnen met het inbouwen van mijn oude K6-III systeem waar ik DOS 6.22 en Win3.11 op draai voor mijn oude games. Hierbij ga ik mijn eerste experimenten met vloeistofkoeling doen om e.e.a. stil te krijgen. Als het dan ploft is het niet zo'n ramp :-)

Als dat goed gelukt is, dan volgt aan de andere zijde (met het venster) mijn huidige machine.

Als ik daarbij nog bijzonderheden tegenkom, zal ik hier een update bij plaatsen, maar daar zal nog wat tijd overheen gaan vrees ik. Ik ben ook nog aan het verbouwen, heb een redelijk drukke baan... en moet ook regelmatig grinden op mijn WoT account om nu eindeljik eens een T10 tank te krijgen :-p

Ik heb overigens voor vormgeving en modbaarheid geen score opgegeven. Vormgeving is zo persoonlijk. Ik vind het geweldig, maar een ander vind het misschien een lelijk ding. En met casemodding heb ik totaal geen ervaring, dus geen idee of dat wel of niet goed bij deze kast kan. Misschien is er een mooie Borg Cube van te maken :-)

Heb jij ook een Thermaltake Core W200?

Haha welke T10 tank speel je voor?
Ik heb mijn garage al goed vol verzameld met ze ;).