Specificaties 32" @ 3840x2160 (Ultra-HD) (IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Acer BX320HK Grijs Review

Eftegarie 5 augustus 2016, laatste update op 9 mei 2017, 654 views

Acer BX320HK Grijs

"Hold Your Horses" als je van een EIZO/NEC monitor komt, want dat niveau van homogeniteit en egaliteit kan je niet verwachten van zo'n goedkope 32" monitor. Maar toch weet de monitor te overtuigen in scherpte, dagelijks kantoor achtig gebruik, games, films enz. Meer informatie over prijzen in mijn uitgebreide review.

Pluspunten

• GRROOOT: Televisie formaat
  • SCHERP 4k maar momenteel heb ik het op 2k en dat werkt ook prima
  • SPARTAANS sober ondewerp ik hou er wel van
  • FUTURISTIC: aluminium voet (betaal je wel 50 euro meer voor)
  • ZUINIG: gebruikt haast geen stroom 20 watt bij lage brighness instelling wat voor mijn ogen meer dan voldoende is. Ongelooflijk zuinig dus.
  • STIL: zeikerds (lees audiofiele mannen met zeer goede oren) klagen in een fluisterstille kamer van coilgeluiden bij monitors. deze lijkt erg stil!

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant, maar dat komt vast door de IPS paneel van (bedenker Hitachi of maker LG) waarin acer weinig aan kan doen.

Dit is geen review van de monitor maar een aanvullende onderzoek die mij lang bezighield om de verschillende typen uit elkaar te houden.

Wie probeert specificaties op te zoeken over ACER, en gewend is de uitgebreide lange specsheets van EIZO/NEC, komt onbevredigd met koude douche van de Acer site. Evenmin is het handig dat Acer maarliefst drie verschillende producten heeft (of vier) die allemaal rondzwerven met deze productnaam en allemaal dezelfde specs hebben.

pricewatch: Acer B326HKA Grijs
pricewatch: Acer B326HK Grijs, Zwart
pricewatch: Acer BX320HKymjdpphz Grijs

Acer vergelijking van drie monitoren zonder iets wijzer te worden

Tussen 2014, 2015 en 2016 zouden er toch vast dingen aan het IPS paneel veranderd zijn zou je zeggen? Ik heb niets kunnen vinden. Ik nam de gok en ging voor het model wat bij CoolBlue in de aanbieding is. 749 euro voor het nieuwste model met aluminium futuristisch voet. Cool praktisch. degelijk. CoolBlue medewerkers gaven aan dat ze NIET konden traceren wat aan het paneel anders/nieuwe is, maar vermoedden dat er weldegelijk een geoptimaliseerd beeldbuis erin zit omdat fabrikanten dit altijd doen met revisies. Ander uitgave dan lopen ze alles na en worden paar dingetjes vervangen op basis van rma's enz.

Plaatje hieronder is niet van mij, maar laat de veer meer verkochte variant met plastic voet zien.

Ik, techneut, architect, audiofiel, visual freak, ervaring met EIZO en NEC monitoren, ben aardig verrast door de rust die de Acer 32: geeft. Instelmogelijkheden zijn praktisch en zeker niet beperkend. Ik speel heel af en toe een strategie game dus ik heb geen kaas gegeten van al die hype s over overdrives refreshrates enz. Het beeld is mooi scherp en acties in mijn 2 d strategie games ogen snel genoeg zonder zichtbare ghosting.

Ik denk dat voor het bedrag dit meer is dan ik mij wensen kon en ben zeer tevreden.

Als iemand online een plaatje weet te vinden van deze monitor van binnen dan hou ik mij aanbevolen :)

Laatste tip in deze chaotische review is de volgende link: doe je voordeel mee!
Het heeft mij enorm geholpen met het schatten van het vergelijken met huidige monitor naar ander monitor formaat upgraden enz.

Heb jij ook een Acer BX320HK Grijs?