Specificaties 46" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 46PFL9704H Zilver Review

maxmaxmax 10 september 2009, 5.551 views

Philips 46PFL9704H Zilver

Pluspunten

• rvs design
  • aansluimogelijkheden wifi 10/100 hdmi vga etc
  • contrast
  • media streaming
  • gui

Minpunten

• grote doos
  • mag niet met de vingers aan het scherm komen dan wordt ie vet, m'n oude plasma had een zware glasplaat
  • prijs

M'n vrouw heeft me deze voor mijn verjaardag gegeven, we waren nodig toe aan een andere, al reeds 7 jaar naar een fujitsu siemens plasma gekeken die ik zelf gemod had, had 7 turbo ventilatoren en heb deze vervangen door 2 8 cm termisch geregelde. echter deze begon na een uur toch ook behoorlijk wat toeren te maken.
Door de specs van deze tv led icm dvb-t en c met cam mogelijkheid en netwerk, ben ik denk ik klaar voor de toekomst. streaming media, mpeg4 etc alles kan ie heb ook nog een 2003 server draaien die kan als media server bv Tversity.

indien je deze tv aanschaft zorg voor geschikt vervoer naast de 46 inch neemt de doos op alle hoeken nog maals 30 cm in beslag, de kleine van me had de doos al als woning toegeeigend.

Installatie feilloos, voor beeld is een soort favoriet instelling die je eerst moet doorlopen, scherp beeld of zacht, rood of zacht rood, warm of koud etc. super makkelijk. de wifi setup ook heel makkelijk, hij kijkt naar het netwerk en geeft de beste router aan die je hebt staan, ook me meerdere routers onder hetzelfde ssid. (ik werk nl met wds 4 routers en 2 buren)fabrieks instelleing kijkt ook goed. geluid met 2 basspeakertjes aan de achterzijde en een sound bar aan de voorzijde prima.
contrast super, vooral met sommige reclame filmpjes. je krijgt er nu nog een blueray dvd bij.

alleen heel irritant is dat af en toe er een soort demobalk bovenaan in beeld komt die ik niet weet hoe ie uit moet.

Van nettv had ik meer verwacht meer zoiets als de iphone, maar er zijn nog te weinig applicaties denk ik en de resolutie van de webapps is matig, net geen msx van vroeger, meer cd-i (wie kent deze nog)kwaliteit.

ideaal is de lichtsensor, overdag vol beeld en 's avonds wat rustgevender.

ook goed is het matte lcd scherm, ideaal tegen zoninval.

alleen de userinterface is wat traag met verspringen, daar hebben ze het te mooi willen maken,

verder nu gewoon proberen en genieten.

Heb jij ook een Philips 46PFL9704H Zilver?

Reviews door de redactie

Wil je dan een 40" scherm dubbel kunnen vouwen zodat ie in een 20" doos kan?:p En net zoals met vette vingers.. Dat heeft elk beeldscherm. En je mag er wel aankomen met je vingers maar bij zwartwaarden op je beeldscherm zie je dan lekkere vette afdrukken.
Sommige schermen hebben zoals hij al aangeeft een glasplaat voor het scherm. Het zijn er weinig en meer bij exotische merken, maar het is wel een valide minpunt wat voor heel veel LCD's geld.
Nu reeds langer in bezit, er zijn aantal dingen die belangrijk zijn om te weten:
- er zit een vertraging in de beeld verwerking; het geluid rechtreeks van de reciever loopt voor op het beeld. Om dit te corigeren zit er een uitgang op de achterzijde waarbij het geluid gesynct is.
- indien je een vlakke ophanging gebruikt aan de achterzijde (vogels) dan heb je bijna geen plaats meer om je connectors aan te sluiten, van de scart kabel heb ik het hoesje moeten afhalen anders kwam deze klem te zitten.
- het gebruik van cvbs (cinch) als beeld is niet toereikend, rgb voor standaard (niet hd) sattelietontvanger is super beeld.
verder super tv zwart is zwart en wit is net of god neerstijkt op je tv.
Er zijn ook haakse scart kabels te koop. Wellicht passen die wel.
Volgens de pricewatch is deze televisie 2599 euro, maar ik heb 'm in twee winkels voor 1999 euro gezien. :+
Media Markt, Van Haren, waarschijnlijk ook bij Expert en Saturn
Nee dat is de 40" versie. 40PFL9704H
Ga je nu serieus een grote doos als minpunt opgeven ?
Lijkt me toch alleen maar beter als het product goed beschermd is, en de doos tja is nou niets dat op de tv van toepassing is.
Ik bedoel je pakt de tv uit en de doos gooi je weg lijkt me, dus tja beetje raar punt vind ik eerlijk gezegd.
alles werd meegenomen, maar een grote doos: zorg dat je een busje bij hebt anders wil je je mooie nieuwe tv meenemen naar huis en past niet in de auto en dan moet de nieuwe tv uit de doos op de achterbank, ook al eens gehad met 2 speaker zuilen. Daarom had ons vrouw 'm als verrassing maar midden in de kamer gelegd als: kijk schat een test of een salontafel iets is omdat ze 'm niet onder het bed kon verstoppen. :z
tja en ik moet toch wat afkraken op deze fantaschtische tv, net een goeie vrolijkhout-film gekeken en wat is dat mooi, strak veel licht en mooier als in de bios, beelden staan als een dia. nu is zelfs m'n slaapkamerlcd maar een beetje flets.

echt een aanrader top ding erg blij mee, alleen een webbrowser en een remote toesenbord zou een goeie aanvulling zijn (blijf een nederlander en dus klagen)

[Reactie gewijzigd door maxmaxmax op 12 september 2009 00:41]

Aardige review maar diverse foto's erbij zou niet misstaan, een tweaker ziet deze graag.
Verder de 2 minpunten in de review als in de twee posten hierboven genoemd zoals grote doos en vette vingers, naar mijn mening is dit een logisch gevolg. Ook werd als minpunt de prijs aangegeven, ja wat wil je, Philips 46PFL9704H 46" 200Hz Full HD LED TV, is deze tv in zijn prijsklasse met de huidige specs dan zoveel duurder dan de concurentie?. Ik denk dat dat op dit moment met vergelijkbare specs wel zal meevallen.
Dan is dat in mijn optiek geen minpunt.
Ik mis ook enige diepgang in de review en dan bedoel ik de specs bv. dat deze 200Hz. is staat niet in de revieuw, moest ik van internet afhalen. Ik zie dit soort zaken graag in de revieuw maar dat is mijn mening.
Verder zou ik zeggen genieten maar.
dank je voor de tips, de tv heb ik ook pas net in bezit, review zal uitgebreider worden naarmate ik 'm langer heb. Ook een pluspunt is de 1ms responstijd: echter in vga modus maximaal 1360x768p in hdmi 1920x1080p. scherm wordt ook nog aangesloten op een kathrein 910 hd. resultaten worden gepost.

[Reactie gewijzigd door maxmaxmax op 12 september 2009 21:30]

Heb je toevallig nog een console? Input lag kan soms storend zijn.
Hoe is het geluid zonder gebruik van externe speakers?
Werkt het media streaming met 1080P MKV bestanden? In de Philips site staat dat het toestel h.264 content kan afspelen, maar niets welke containers. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verder, is de interface ervan een beetje gelikt? Of is een set-top box een betere keuze voor media streaming? (denk aan AC Ryan, of popcornhour?)