Specificaties Kastmodel koelkast met vriezer - Bekijk alle specificaties

Bosch KGN39XI45 Review

wiedus 3 augustus 2016, laatste update op 3 augustus 2016, 302 views

Bosch KGN39XI45

Deze prachtige koelkast van Bosch heb ik nu 1 jaar in mijn bezit, een mooi moment voor een review. Motivatie voor aanschaf: De bijna unieke combinatie van een betaalbare A+++, No-Frost, 35db koelvriescombinatie

Pluspunten

• Afwerking
  • Geluid
  • Nofrost
  • Bediening
  • Verbruik
  • boxen voor groente & fruit en zuivel

Minpunten

• Diepvries had groter gemogen

Energieverbruik Score: 5
De koelvriescombi is lekker zuinig. Hij heeft een A+++ label.

De RVS koelkast is een mooi meubel dat sierlijk in onze keuken past. Stijlvol met mooi afgewerkte handgrepen.

De Bosch is lekker stil, produceert maximaal 35 db. Hij staat in een open keuken en als hij aanslaat overstijgt het geluid van de koelkast het geluid van het gezinsleven niet. Als de rust in huis is gekeerd, merk je dat hij eigenlijk helemaal niet vaak aanslaat en als hij aanslaat produceert hij een niet storend geluid.

De vriezer is voorzien van No-Frost, hetgeen betekend dat hij nooit ontdooit hoeft te worden. Dat is lekker praktisch in het onderhoud en voorkomt daarbij ijsvorming op de producten. Door de ruimte die de motor van het No-Frost inneemt, is het vriesgedeelte van de koelkast wel wat kleiner ten opzichte van koelkasten die niet met No-Frost zijn uitgerust.

De 'crisperbox', een ruime bak voor groente en fruit, voorkomt uitdroging en werkt verrassend goed. De 'chillerbox' is iets kleiner en bedoeld voor het koelen van vlees en vis. Aangezien ik vegetariŰr ben, mag deze box mijn soja en zuivel koelen. Ook dat blijft lekker lang vers in deze lade. Deze boxen waren vˇˇr de koop voor mij geen doorslaggevende onderdelen. Achteraf gezien waardeer ik ze des te meer.

De koelkast geeft niet het degelijke gevoel zoals een Miele of Liebherr. Toch is hij, zeker voor zijn prijs, mooi en goed afgewerkt.

Heb jij ook een Bosch KGN39XI45?