Specificaties GF GTX 1080 (1,67GHz), 8GB GDDR5X - Bekijk alle specificaties

Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING Review

bitshape 3 augustus 2016, laatste update op 4 augustus 2016, 844 views

Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING

Upgrade gedaan van een GTX670 naar deze GTX1080. Geweldig snelle GPU, alles 'maxed-out' en soepel draaiend op een wat ouder x58 6-core systeem (CPU upgrade volgt later). Vooralsnog zeer tevreden over deze aankoop ondanks de toch wel forse prijs.

Pluspunten

• Snel, vooral als je vanaf een GTX670 upgrade
  • Stil en koel
  • Bouwkwaliteit
  • 2x HDMI + 1x DVI
  • Hogere kloksnelheden dan de standaardversie: 1671MHz Baseclock; 1810MHz Boostclock volgens GPU-Z; ingame haal ik max. 1936MHz Boostclock
  • Met de Asus-software is voor de liefhebbers nog een OC-profiel te kiezen voor nog iets hogere kloksnelheden (1835MHz Boostclock)

Minpunten

• LED verlichting

Drivers en compatibiliteit Score: 5

Heb jij ook een Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING?

Kan de led verlichting uitgeschakeld worden? En hebben deze last van coil whine?
Kan de led verlichting uitgeschakeld worden?
Niet geprobeerd, misschien via de Asus-software of anders het stekkertje loshalen.
Ik draai sowieso geen Asus-software op m'n bak. En de kast zit dicht dus het led-licht is in principe onnodig maar staat default aan, ik zie het dus gelukkig niet.
En hebben deze last van coil whine?
Mijn exemplaar heeft geen last van enige 'Coil Whine', hij is juist heerlijk stil. Ik gebruik altijd wel een kwalitatief zeer goede voeding, Enermax Revolution 85+ 850W en sinds kort een Seasonic Prime 850W Titanium.
Bedankt voor de reactie, ik lees op sommige fora dat de fans altijd draaien, hier zit toch een 0db functie op, right?
Yep, 0db. De fans staan uit als je de GPU niet belast (browsen enz.), bvb als ik een game start en de temperatuur van de GPU stijgt boven een bepaalde waarde gaan de fans pas draaien.