HIS HD 4850 512MB GDDR3 PCIe Review

BoRRel82 9 september 2009, 618 views

HIS HD 4850 512MB GDDR3 PCIe

Pluspunten

• Bang for Bucks
  • Stil < 35db load
  • Voldoende fps in nieuwere games gem. 40fps

Minpunten

• Warmte!!
  • Overclockbaarheid (icm warmte)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb deze kaart inmiddels 1 1/2 jaar in mijn bezit, wat het meest opvalt is de temperatuur.

In-game kan hij de laatste spellen zeker aan, maar zet de AA en andere settings niet te hoog, dan merk je dat het een mid range kaart is. ondanks dat haalt hij in Farcry2 28Fps met 1280x1024 sett high geen AA
Call of Duty WaW 1680x1050 settings high 4x AA gemiddeld 34Fps.

Met de standaard koeler gaat hij ingame onder load makkelijk naar of over de 80gr.
Tijdens COD5 zelf artifacts omdat de kaart te warm werdt, (dit is op te lossen zoals ik zelf
ook heb gedaan) met een betere cooler. Ik zelf heb gekozen voor Artic Cooler Res2 en dit werkt aanzienlijk beter!! Max temp onder load = 65gr en geen artifacts!!

Maar de koeler is wel redelijk stil, ik meet z'on 33,6dB maargoed.. Stil en niet goed koelen 8)7

Al met al is de His in mijn ogen geen goede optie omdat ondaks de aantrekkelijke prijs de koeler vrijwel altijd vervangen dient te worden.
Dan zou ik voor een merk gaan betere stock koeler.

Heb jij ook een HIS HD 4850 512MB GDDR3 PCIe?

hoe stil? mensen willen details =)
Toeval of niet maar de 4850 is wel populair. ;) 2**voor je bijdrage. :*)