Specificaties 13,3" (1920x1080 IPS), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH Review

JGWL 3 augustus 2016, laatste update op 6 oktober 2016, 1.515 views

Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH

Lang getwijfeld tussen de Lenovo 710s, Asus UX305CA en HP Envy 13. Eindelijk knoop doorgehakt en de Lenovo besteld bij Paradigit. Ik heb de versie met i5, 256gb ssd, 8gb ram. Absoluut geen spijt van deze aankoop, wat een prachtige gadget!

Pluspunten

• stevig chassis
  • gewicht en afmetingen
  • schermkwaliteit
  • typ ervaring
  • vlotte SSD
  • helderheid kan zeer laag
  • trackpad

Minpunten

• vorm en ligging rechter Shift toets
  • aan/uit knop deel van toetsenbord
  • fans hoorbaar
  • beperkte connectiviteit
  • geen USB C
  • bloatware (makkelijk te verwijderen)
  • aluminium lid krast snel
  • toetsen laten vegen achter op scherm

Na lang twijfelen tussen Asus UX305CA en HP Envy 13 eindelijk de knoop doorgehakt en de Lenovo 710s besteld bij Paradigit. Ik heb de versie met i5, 256gb ssd, 8gb ram, welke 849 euro kost op het moment van schrijven. Absoluut geen spijt van deze aankoop, wat een prachtige gadget!

De bouwkwaliteit is subliem, het toetsenboord veert niet mee en het aluminium geeft het geheel een premium uitstraling. Bij mijn exemplaar geen sprake van een "flimsy lid" rondom het scherm zoals sommige reviewers hebben opgemerkt. Het scherm kan zeer fel, heeft diepe kleuren en goede kijkhoeken. Typen gaat uitstekend door vorm en plaatsing van de toetsen en relatief diepe travel, ook tijdens langere periodes. De rechter shift key zit wel op zeer onhandige plek en is kleiner dan gebruikelijk waardoor ik dikwijls foutief klik op de UP toets i.p.v. right shift. Dit went hoop ik snel. De batterijduur is acceptabel, 5-7 uur afhankelijk van gebruik. De oplader is klein en licht.

De trackpad voldoet; deze is relatief groot, heeft een gladde textuur en de cursor maakt geen onverwachte sprongen. Verwacht echter geen Apple of Microsoft Precision kwaliteit. Double tappen als rechtermuisknop werkt momenteel niet op mijn exemplaar.

Vanwege de bescheiden afmetingen is een standaard 13 inch sleeve net wat te groot. Ik heb daarom een nepleren hoes besteld bij Aliexpress speciaal voor de 710s. Wanneer deze binnen is zal een update geven.

Heb jij ook een Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH?

Ik heb naar zeer lang wikken en wegen tussen de Asus de HP en de (te dure) dell, gekozen voor deze laptop. Krijg hem deze week geleverd. Ik vraag mij alleen af hoe de bloatware verwijderd kan worden?

En iemand zin om op het forum een [Lenovo 710s] Ervaringen en Discussie te starten?
Bloatware verwijderen gaat mij heel gemakkelijk via Windows! Heb alleen de driver/tool voor de touchpad erop laten staan.

Iets anders waar ik tegenaan liep: de functietoetsen staan standaard omgedraaid, F1 is bijvoorbeeld volume uit terwijl voor gebruik van F1 de FN-key moet worden ingedrukt. Deze 'feature' kan in de BIOS worden gedeactiveerd.
Ik zit te twijfel tussen deze laptop en de Lenovo Yoga 710 : http://shop.lenovo.com/nl...a/700-series/yoga-710-14/

Klein vraagje: Tot welke resolutie ondersteund de micro hdmi? Ik heb namelijk een externe monitor van 1440p.
ik begrijp niet wat je bedoelt met 'toetsen laten vegen achter op scherm'?
Wanneer de laptop is dichtgeklapt komt het toetsenbord in contact met het scherm. Dit laat afdrukken achter op het scherm.