Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Cat S60 Zwart Review

Dikkay 2 augustus 2016, laatste update op 18 november 2016, 96 views

Cat S60 Zwart

Gisteren ontvangen uit de pre-order. Na het uitpakken een goede eerste indruk van een solide toestel, maar dat mag ook wel voor dat geld. Systeem en camera werken erg soepel, starttijd is kort, en lijkt totnogtoe alles goed te kunnen hebben.

Pluspunten

• lange accuduur
  • voelt solide
  • werkt prettig en intuitief
  • veel geheugen
  • snelle reactietijd
  • SOS-knop en PTT-knop

Minpunten

• prijs
  • oplader zit niet aan de onderkant
  • meegeleverde oplader is een traag exemplaar

Dit toestel heb ik nu enkele maanden in gebruik. Wat zullen we er eens van zeggen?

Uit de doos voelt de S60 erg solide en degelijk aan. Inmiddels, enkele maanden zwaar gebruik later, moet ik heel eerlijk bekennen dat hij nog niet achteruit is gegaan.
De dubbele SIM-slot en SD slot zitten netjes geplaatst.
Hij word bij veelvuldig gebruik niet heel warm.

De warmtecamera is een leuke gimmick, die stiekem best betrouwbaar is gebleken - de beelden van de warmte- en reguliere camera worden over elkaar geplakt om een scherper beeld te creŽeren. Kijken of je uitlaat lekt? Of je huis isolatie goed is? Geen probleem.

De gewone camera heeft een knappe resolutie en werkt lekker vlot. Met een dubbelklik op de aan/uit knop word direct de camera geopend zonder eerst het toestel te moeten unlocken.

De accu is best een flinkerd. In combinatie met het relatief simpele scherm (wat je in gebruik niet ziet) gaat hij gerust tot wel 3 dagen mee als je geen spelletjes speelt.

Het scherm, hoewel 'slechts' 720p tegenover mijn vorige samsung met 1080p, doet niet onder voor andere toestellen. Het beeld is helder en goed instelbaar, en filmpjes/foto's terugkijken kan prima.

last but not least, de prijs. Hij is, met een pre-order van 650 euro, flink aan de prijs. Mijns inziens is dit toestel zijn prijs dubbel en dwars waard. Ik stel voor mijzelf dat hij zeker 2 a 3 jaar moet meegaan, waarmee hij zijn geld weer opbrengt - dan rest mij slechts de hoop dat Cat over 3 jaar weer zo'n degelijk product voor mij heeft uitgebracht :Y)

Het enige echte stoorpunt voor mij is, dat als voormalig samsung gebruiker, ik een galerij-app gewend ben. Die mist nu wel en daar heb ik flink naar moeten speuren. Ik ben nu gedwongen gebruiker van de google Foto's app, maar daar ben ik geen fan van. Als iemand een goed idee heeft hoor ik dat graag!

Heb jij ook een Cat S60 Zwart?