Specificaties GF GTX 295 (576MHz), 1,75GB DDR3 - Bekijk alle specificaties

Point of View GTX295 Review

JayJay 8 september 2009, laatste update op 8 september 2009, 851 views

Point of View GTX295

Pluspunten

• Krachtig
  • Goede driver ondersteuning

Minpunten

• Temperatuur

Drivers en compatibiliteit Score: 5
De GTX 295 POV

Momenteel nog de kroondragende kaart van Nvidia.

De GTX 295 is een monster kaart en is opgebouwd uit 2 pcb's met het geheugen van een dubbele GTX 260 en de shader snelheid van een dubbele GTX 280.
Als enkele kaart is hij de snelste in zijn soort.
Echter 2 x een gtx 285 in SLI verslaat de GTX 295.

Waarom ik deze kaart kocht.
Zoals gewoonlijk wou ik weer iets hebben waarvan het beduidend de snelste in zijn soort was en natuurlijk voor de ''WOW'' factor.
Hiervoor had ik een Saphire ati 4870 1gb kaart , overigens niks mis mee maar aangezien ik van een 22'' naar 24'' ich scherm ging met Full HD resolutie wilde ik toch een beter kaart.
Maar waarom dan een GTX 295 en geen GTX 285 , ik heb een antec 900 kast een schitterend ding waarin ik geen tri sli GTX 285 kwijt kan maar wel als future upgrade een 2e GTX 295 .
Vandaar mijn keuze.

Specificaties

De video chipsnelheid draait op 576 mhz en geheugen snelheid is geklokt op 1998 mhz.
In deze kaart is er indirect 2x 896 mb ddr3 ram beschikbaar en heeft een geheugenbandbreedte van 896 bit.
Er zitten 2 x DVI aansluitingen op en geen HDMI aansluiting wat volgens de specificaties wel zou moeten.
Raar verhaal vond ik dit maar was al blij dat ik mijn kaart binnenkreeg aangezien ik een maand moest wachten hierop, overigens geen drama want er zit een verloopstuk bij.
DirectX Ondersteuning 10.1 en OpenGL Ondersteuning 2.1.

Inhoud van de Doos
Naast de handleidingen en cdrom zat er dus ook een dvi --> hdmi connector bij .
Overigens ben ik van mening dat de POV uitvoering van de GTX 295 matig in de doos wordt gelegd weliswaar wel in een antistatisch zakje en dergelijke maar niet zo mooi en netjes afgewerkt zoals sommige van zijn broertjes.
De doos was voor zijn doen nog klein in verhouding tot een 4870 doos.

Overklokbaarheid
Heb heb nog niet overgeklokt omdat ik geen custom luchtkoelers heb gevonden voor de GTX 295.

Modbaarheid
Ronduit slecht , ben van mening dat een custom lucht koeler niet kan , omdat het een dubbele pc'b is .
Tot in zovere ben ik deze dan ook nog niet tegengekomen , mocht iemand deze wel weten te vinden , dm mij dan even , want wil er graag 1 hebben.

Driver ondersteuning

Hierover kan ik niet klagen , alles werkt naar behoren met de laatste driver van nvidia op dit moment.(190.62)

Benchmarks

Wordt later toegevoegd (3dmark vantage)
Hij draait crysis very high op 1920x1080 ,16x AA met 60fps gemiddeld.

Temperatuur

In idle stand geeft ís hij zo'n 45 graden en tijdens gamen kan hij makkelijk 80 graden worden afhankelijk van de huiskamertemperatuur en het weer.

De GTX 295 van POV is een monster kaart en kan dan ook niet wachten tot de prijzen dalen om er nog 1 te halen voor Quad SLI _/-\o_ .
Zeker een aanrader als je een zakcentje er voor over hebt , mocht je echter een grote kast hebben en genoeg geld ga dan voor de 3x GTX 285 in tri-sli :9~

• i7 920
  • 6 gb ddr 3 1800
  • 750 blue power voeding
  • Asus p6 deluxe v2
  • Windows 7

Heb jij ook een Point of View GTX295?

Tips en verbeteringen zijn welkom , de foto's en becnhmarks komen later :)
De GTX 295 is een monster kaart en is opgebouwd uit 2 pcb's van een GTX 260.

het zijn echter 2x gtx 275.
bedankt voor jullie reacties & tips zal de fouten zijn aangepast en de benches komen snel :+ de videokaart is echter een combinatie tussen de GTX 260 & de GTX 280 zie deze link : http://hothardware.com/Ne...5-Specification-Unveiled/

[Reactie gewijzigd door JayJay op 8 september 2009 20:10]

GTX295=2x gtx260 240core
De gtx275 is veel later uitgekomen dan de gtx295, en is een aangepaste versie van de gtx285.

Heb je trouwens de 4870 1gb ook getest op je 24'' scherm?
Ja ik heb de 4870 uitgeprobeerd maar niet met games :+

En op rodie de avarage is 60 fps , er zijn leuke stukken in dorpjes waar hij idd inzakt tot zó'n 30 a 40 fps en in het bos waar alles rustig is weer boven de 60 fps , vandaar avarage
Hierboven heeft inderdaad gelijk.

Onder waarom je de kaart hebt gekocht, zeg je wou. dat bestaat nog steeds niet in het Nederlands, het is wilde.

en het is DE wow factor

voor de rest een mooi verhaaltje maar ik heb niet het idee dat het veel toevoegd voor mensen die de kaart mischien willen kopen,
als de benchmarks erbij komen wordt het al beter.

PS: toch is nog altijd met ch

[Reactie gewijzigd door Jean37 op 8 september 2009 17:21]

Willen heeft twee vervoegingen in de verleden tijd, wilde en wou. Beide zijn correct.

Een zin in het Nederlands begint altijd met een hoofdletter.

Toevoegt moet daar met een t op het eind.

:X
Wordt later toegevoegd (3dmark vantage)
Hij draait crysis very high op 1920x1080 ,16x AA met 60fps gemiddeld.
Bullshit. Zonder AA misschien, zeer zeker niet met 16xAA. Tom's hardware heeft deze kaart ook getest met nagenoeg dezelfde setup als jij hebt en komt op 1920x1200 zonder AA niet hoger dan ~41FPS. Met een beetje AA aan zakt het rustig naar 30FPS. Ik zie geen enkele mogelijkheid hoe jij dan op 1920x1080 met 16x AA wel 60 FPS zou halen.