Specificaties Socket 1366 met Intel X58 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI X58 Platinum Review

Ostraq 8 september 2009, laatste update op 8 februari 2011, 669 views

MSI X58 Platinum

Pluspunten

• Mooi OC mogelijkheid. Persoonlijk vind ik goed positie van PCI-E slots.

Minpunten

• Geheugen wil niet altijd stabiel draaien op 1800MHz met voorgeschreven timings.
  • Om dit te verhelpen gebruik altijd laatste BIOS

Layout Score: 4
Helaas heb ik niet zo veel tijd om echte review te schrijven (ik ben nu met vakantie).
Dit is uiteraard geen review maar slechts reactie op review van een van medetweakers, en die betreft alleen overklokbaarheid mogelijkheden van deze moederboord. Dus alsjeblieft, doe "vriendelijk" met beoordelingen.

Vergeleken met mijn vorige mobo (P6T) deze is "OC" topper.
Persoonlijkd vind ik GHz verschillen (te) groot, vooral als we zien dat enige verschil in mijn PC setup moederbord is.

voeding: CM 1250W
RAM: 6GB OCZ
VGA: 2 x HD4870 512mb
CPU: i7-920
HDD: 2xHitachi 500GB in RAID "0"

Max. die ik kon bereiken met P6T was 3.8GHz (uiteindelijk deze mobo werd RMA opgestuurd, maar dat is weer andere verhaal).
Ik besloot Asus met MSI boord te vervangen. Aangezien dat "Platinum" vervangende component was, prijs was belangrijkste punt van me aanschaf. Eerlijk te zeggen ik verwachte niet echt veel van dit mobo.
Toch, hij versade mij zeer positief.

Zonder veel moeite 4.2GHz :D

Verder heb ik niet geprobeerd, met deze score ben ik zeer tevreden en alles opnieuw in/out te bouwen alleen om nieuwe score van P6T te zien heeft geen nut. Daarom blijft PLATINUM voor nu mijn no.1 moederbord.

Nog een kleine ding, zelfs draai ik twee HD4870 in CrossFire. Behalve hardware ben ik ook stilte-liefhebber, daarom zet ik altijd stille koelers op mijn videokaarten. Wanner je zoits doet nemen de koelers bijna altijd minstens 3 slots in beslag. Aangezien dat PCI-e slots op PLATINUM zitten niet zo dichtbij elkaar is dit geen enkele probleem, dus nog een + punt.

addendum:

Behalve de driver CD's, sata kabbeltjesVGA>DVI adapter, hier krijg je 3-SLI brug + 2 extra lange CrossFire bruggen. Voor dat ik deze mobo heb gekocht lange CF bridges moest van Amerika bestellen, toen kosten die twee bijna 20. Daarom vind die in-the-box extra's echt mooi.

Heb jij ook een MSI X58 Platinum?

Leuke review en een goed begin, maar kijk nog eens na op spelfouten en grammatica :Y De informatie is best interessant maar het is jammer dat de vorm niet altijd correct is. "Mijn" vervangen door "me" is geen optie ;) Heb het zo "vriendelijk" mogelijk verwoord en bedoel het als feedback, niet als kritiek :)
Excuses hiervoor, ik ben al moe van uitleggen dat nederlands mijn 4de taal is.
Feit is dat ik altijd blijf fouten maken, toch bedankt voor vriendelijke reactie.
Par jaar geleden ik durfde niet eens (had ik geen zin) om wat te schrijven door allerei soort vijandelijke opmerkingen.

Natuurlijk wanner nederlands je moedertaal is, dan moet je ook geen fouten maken. Mijn moedertaal hoort niet eens in germaanse groep talen, daardoor is het nog stukje moelijker om taal te leren of fouten te voorkomen! Groeten, Ostraq

p.s. binnen 2-3 weken ben ik terug in NL, dan ga ik verder met de review, tijdens vakantie is het zonde van "ME" tijd :D
Jammer dat de P6T RMA is, ik heb daar toch wel max 4,57 ghz mee gehaald:)
Inmiddels heb ik P6T teruggekregen, maar had ik geen zin om alles opnieuw in te bouwen. Ik vond het vreemd dat een ASUS presteert zo slecht...
Hmm 4.57GHz = MOOI