Wiko Fever 4G Grijs, Zwart Review

Zunflappie 28 juli 2016, 377 views

Wiko Fever 4G Grijs, Zwart

Mooi toestel, goede prijs, werkt snel, wordt erg warm

Pluspunten

• Snelheid
  • Goed in de hand liggend

Minpunten

• Accu gaat kort mee
  • Toestel wordt erg warm

Dit goedkope toestel (195 euro op het moment) is een snelle, stabiele en goed werkend Android 5.1-toestel, met alle functies die je kan wensen: 5Ghz Wifi, 4G, GPS etc. Alleen NFC mist, al heb ik dat (op het moment) ook niet nodig.
Bijna gelijk na de eerste keer opstarten een systeem-update naar Android 5.1 en alles werkt uitstekend. Geen enkel probleem.
Er wordt gezegd dat je het uiterlijk (achtergrond onder andere) niet kan aanpassen, maar met het installeren van een andere Launcher (als Smart Launcher Pro) is dat geen enkel probleem.

Het toestel ligt mij goed in de hand, is niet te licht (alsof je plastic in je handen hebt) en heeft een mooi afgewerkte voorkant. Het glas voelt erg glad en afgerond aan, in tegenstelling tot mijn vorige telefoon.
De achterkant is van gestructureerd plastic en valt dus niet uit je hand.
Aansluiting voelen ook (nog) prima stevig aan: geen wiebelende USB-kabeltjes dus.
Aansluitingen intern is 2x Micro-SIM en 1x Micro-SD.

De accu is echter wel een minpunt: die is na een paar uurtjes gewoon op.
Halverwege opladen bij intensief gebruik is wel nodig. Ook wordt het toestel erg warm.

Er wordt gesproken over een glow-in-the-dark-rand... maar die heb ik mij mijn telefoon (wit met goud) nog niet ontdekt... wellicht in andere uitvoeringen?

Voor mij is het een mooi toestel om te 9Gaggen, mailen, internetten, Facebooken etc. En voor deze prijs, echt geen miskoop.

Heb jij ook een Wiko Fever 4G Grijs, Zwart?