Asus EN8800 GTX/HTDP Review

BNR32 7 september 2009, laatste update op 17 december 2009, 674 views

Asus EN8800 GTX/HTDP

Pluspunten

• Zeer Snel
  • Mooie Uitstraling
  • Monster kaarten in 3-way-sli
  • Makkelijk installeerbaar in systeem

Minpunten

• Driver problemen in 3-way-sli

Drivers en compatibiliteit Score: 2
Ik heb deze kaart(en) nu al een best wel lange tijd in mijn bezit, denkend aan dik een jaar. En ik ben er zeer tevreden over. Alles loopt soepel em zoals het hoort te gaan.

Ik heb er 3 van en deze staan dan dus ook in 3-way-sli. Dit draait uiteraard harstikke goed, het zijn echte monsters. Alleen kwa drivers wil er nog al eens wat misgaan. Puur om het feit dat 3 van deze kaarten en windows vista 64 bit nogal eens problemen kan opleveren. Denkend aan blauwe schermen, zwarte schermen etc. Omdat de driver ineens uitvalt. Na wat rond te hebben gespeurd, en een oudere driver te hebben gepakt ging alles weer oke. En updaten kwa driver lukt ook weer. Onder XP waren deze fouten niet te bekennen, en werkte alles wel zoals het moest

Ze hebben heel kort met stock koeling gedraaid en toen ging ik over op waterkoeling omdat hun warmte naar mijn mening niet goed weg ging, en zo de fans harder gingen draaien. Waardoor het leek of ik op schiphol zat te gamen. Dus de stock koeling werd vervangen door innovatek Cool-Matic G80-GTX/Ultra koelblokken. Met wat thermal pads eronder.

Alles draait bij mij in een loop, denkend aan 3x 8800GTX, chipset en processor. En deze heethoofden houden het toch best goed uit, met hier en daar een piek van 45 50 onder full load. Dat lijkt veel, maar ze kunnen het wel aan.

Het beeld wat ze geven is echt extreem mooi, en elk spel kan op high detail worden gebruikt, en de filtering en AA kan omhoog worden geschroefd. Gamen met deze monsters is een must!

Ik ben dus zeer tevreden over deze kaartjes, om de driver problemen eventjes links te laten liggen. Ik heb vele kaarten gehad, waaronder veel Nvidia, maar deze 3 in combinatie met elkaar is toch wel een van de beste dingen die mijn computer TheDutchArmoredBeast maken.

En uiteraard in combinatie met mijn Evo Mod, ziet het er nog eens heel gaaf uit ook.

Overclocken, doe ik nihil, omdat ze op stock al wat warm worden, wil ik ze niet kapot maken zoals ik met veel van mijn andere hardware deed. Ik heb nogal wat Nvidia kaarten dood op mijn naam staan, en ik wil die lijst niet uitbreiden. Zodoende dat ik ze lekker stock houd. En ik heb de waterkoeling voor de looks en de stilte.

Heb jij ook een Asus EN8800 GTX/HTDP?

Reviews door de redactie

Vet dat je Tri-SLI hebt!

Maar enige benchmarks zou wel leuk zijn.

Bijv hoe schaalt SLI tegenover tri-SLI?
En heeft je processorsnelheid invloed op je framerate?
Inderdaad een opstelling om van te smullen. Geweldig!
Vooral die 3 "kaartjes" zo aan elkaar geknoopt met dat koelblok.

Maar om dit nou een review te noemen gaat me wat ver.
Lijkt meer op: "Kijk eens wat voor moois ik heb."

Wat benchmarks zou inderdaad een goede aanvulling zijn.
Misschien heb je mogelijkheden om het vermogen en geluidsnivo te meten in rust en onder load (voor zover dat al uitmaakt).