Specificaties 23" @ 2048x1152 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2343BW Zwart Review

likewise 5 september 2009, laatste update op 5 september 2009, 946 views

Samsung Syncmaster 2343BW Zwart

Pluspunten

• Veel pixels voor weining geld. Nette omranding.
  • Goed instelbaar scherm, kan ver omhoog.

Minpunten

• Niet diepzwart. Teveel backlight en reflectie. Niet te corrigeren.

Dit scherm biedt veel pixels voor weinig geld. Het scherm is goed instelbaar qua hoogte (en gaat hierin hoger dan de meeste schermen) en kan 90 graden gedraaid worden.

Een nadeel vind ik het feit dat zwarte pixels niet diep genoeg zwart zijn. Zeker met zwart op witte tekst in klein formaat is dit irritant en wordt het snel vermoeiend aan mijn ogen; de teksten lijken veel minder body te krijgen. Wit op zwarte tekst daarentegen ziet er juist erg goed uit.

Ik heb alle instelmogelijkheden van de monitor en uiteindelijk ook NVidia drivers geprobeerd om dit te corrigeren maar het backlight gooit hier teveel roet in het eten. Het backlight geeft zoveel licht dat een egaal grijs vlak op het oog meer dan 20% luminantieverschillen geeft, vooral onderin het beeld en de hoeken.

Een tweede nadeel is teveel reflectie in het scherm van omgevingslicht. Samen met het backlight verslechtert dit het zwart.

Ter vergelijk, een Dell Ultrasharp 2007WFP heeft bovenstaande twee nadelen niet en geeft een dieper zwart uit.

Er zit geen USB hub met poorten in het scherm.

Samengevat: Veel pixels voor weinig geld, maar een gebrek aan diepzwarte pixels.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2343BW Zwart?

Ik heb nog geen week geleden een 2243BW besteld en die heb ik inmiddels terug gestuurd.
Ook teveel backlight bleeding onder andere.

Jammer, maar volgens mij gaat Samsung langzaam achteruit in kwaliteit.
Iets meer geld bijleggen, dan kun je iets uit de duurdere serie's nemen en dan heb je echt een topscherm