Fitbit Aria WiFi Smart Scale Zwart Review

Karel17 25 juli 2016, laatste update op 27 juli 2016, 430 views

Fitbit Aria WiFi Smart Scale Zwart

De Fitbit Aria is een prettig verlengstuk voor het Fitbit ecosysteem, zorgt ervoor dat je betere doelen kunt stellen en dat het makkelijk te registreren blijft. Zonder een Fitbit wearable kun je beter een andere weegschaal kiezen.

Pluspunten

• Zorgt voor meer inzicht en bewustwording
  • Wifi = eenvoud

Minpunten

• Niet te bepalen hoe betrouwbaar de vetmeting is

Onderstaande review is een aanvulling op de review van de Charge HR.

Waarom de Fitbit Aria?
Sinds het beginnen met Fitbit HR en meten van de (fitness)-activiteiten is het sportiever worden gegroeid. Anderzijds ben ik zelf ook gegroeid, reden om nog een stokje achter de deur te houden :p Naast de fitheid wilde ik ook meer bewustwording van wat ik eet, wat dat doet met je gewicht en hoe dat terugkomt op je gewicht. Het is natuurlijk obvious dat meer eten + minder bewegen = meer gewicht. Maar als je ziet om welke vet/spier-percentages het gaat kun je er doelen aan knopen en wordt je gemotiveerder om dat doel te halen. In plaats van "dit sporten is vast wel ergens goed voor".

Wat meet het?
  • Gewicht
  • Vetpercentage
  • Lean mass = (Gewicht - vet)
Het grote voordeel van de Fitbit Aria
Met ruim ¤100 is het niet goedkoop, het is best wel een luxe apparaatje als je ziet wat je er voor terugkrijgt. Vele zullen zeggen "dan koop je een weegschaal voor ¤15 en noteer je de standen" en dat klopt, maar juist dat maakt de weegschaal zo fijn. Dat hoeft niet meer. Dat klinkt vrij lui - en is het eigenlijk ook - maar het is zo gemakkelijk dat binnen 10 seconden je gewogen bent én gesync'ed is naar je Fitbit account. Makkelijk genoeg om iedere dag even snel te doen en stil te staan bij je doel.

De alternatieven
Ik heb er even kort bij stil gestaan, er zijn slechts een handjevol alternatieven zoals Withings of de Medisana maar die doen vrijwel exact hetzelfde. Dan kun je gaan rommelen met IFTTT maar ik wilde gewoon native ondersteuning en dat alles soepel loopt, en dat vind je bij deze Aria.

FAQ
Q: Alles over de Fitbit wearables?
A: Check.

Q: Vragen? Laat het weten in de reacties.

TL;DR

Heb jij ook een Fitbit Aria WiFi Smart Scale Zwart?