Hitachi Travelstar 7K60 60GB , 60GB Review

Sibbe 19 april 2005, laatste update op 21 april 2005, 245 views

Hitachi Travelstar 7K60 60GB , 60GB

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Niet fluisterstil

Deze schijf was heel moeilijk te vinden bij de gewone pc-handelaar. Gelukkig had ik genoeg geduld en heb ze uiteindelijk toch ergens kunnen bestellen. Toen (sep/04) was dit het enige merk dat 7200rpm-schijven maakte in 2.5"-formaat. Deze harde schijf diende ter vervanging van de standaard 4200rpm/30GB schijf van Toshiba (2 jaar oud). Het snelheidsverschil dat deze schijf gaf was groter dan toen ik van 256 naar 512MB ram ging. De bottleneck van mijn laptop zat dus duidelijk bij de harde schijf, jammer dat deze schijf niet standaard in laptops te koop is. De levensduur van de batterij is met deze schijf eigenlijk niet verkort. Als je op zoek bent naar een stille schijf moet je niet bij deze zijn, alhoewel het mij niet stoort. Je hoort de schijf draaien maar zoekopdrachten zijn wel veel stiller dan met de vorige schijf.

Tip: als je deze schijf koopt ter vervanging van een oude schijf, dan stop je die oude gewoon in een externe behuizing en je hebt een heel compacte externe HD die zonder aparte voeding aangesloten kan worden, lekker draagbaar.

• Dell Inspiron 4150
  • Windows XP

Heb jij ook een Hitachi Travelstar 7K60 60GB , 60GB?

Reviews door de redactie