Specificaties Draad(loze) binnencamera - Bekijk alle specificaties

TP-Link HD Dag/Nacht Wi-Fi Cloud Camera NC230 Review

playon1955 20 juli 2016, 983 views

TP-Link HD Dag/Nacht Wi-Fi Cloud Camera NC230

Scherp geprijsde bewakingscamera/babyfoon voor binnen. In een handomdraai geinstaleerd.Zendt scherper beelden uit en via e-mail word je geinformeerd als er beelden of geluiden worden gedetecteerd.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit beeld
  • Eenvoud
  • Ondersteund FTP en E-mail
  • Wifi + WiFi extender

Minpunten

• Infrarood werkt niet door glas

Kwaliteit Score: 3
In mijn wijk gebeurt er nog wel het een en ander. Ik wilde eens gaan experimenteren met een bewakingscamera. Hoewel deze camera voor binnen is bedoeld, heb ik hem aangeschaft om eens te experimenteren. Uit de failliete boedel van S&F voor een krats gekocht.
Verbazingwekkend wat deze camera allemaal aan kan en ook de beelden zijn erg goed. Het geluid is middelmatig.

Helaas werkt de infrarood nightvision niet door het glas, zodat ik 's avonds niet in de gaten kan houden wat er zich om het huis afspeelt.

De eerste keer even met een lan-kabel aan de router hangen om de WiFi toegang te activeren. Zodra de WiFitoegang is ingeregeld kan de camera draadloos worden aangestuurd en bekeken.
Keurig netjes stuurt de camera beelden naar mijn NAS-server als er beweging of geluid wordt waargenomen. Bovendien ontvang ik een e-mail met foto's zodra er iets voor de woning afspeelt.

Heb jij ook een TP-Link HD Dag/Nacht Wi-Fi Cloud Camera NC230?

Ik kan zo snel weinig vinden over de opname functionaliteit waar je het over hebt, kan je daar wat meer over vertellen?
De opnamen (film/foto) kunnen via je smartphone of compter worden geactiveerd. De bewegingsmelder van de camera maakt direct een opname als er een beweging in het gebied (dat kun je zelf instellen) wordt geconstateerd. Dit zijn foto's die via e-mail naar je worden toegezonden.
In mijn geval stuur ik ze via ftp naar een server waar de beelden per dag en tijdseenheid worden opgeslagen. Ook kun je er voor kiezen om continue beelden om je telefoon of computer vast te leggen. De beelden zijn van HD kwaliteit.
Infrarood werkt niet door glas
Infrarood werkt bij geen enkele camera door het glas. :) Dus ik snap niet zo goed dat dit een minpunt moet zijn voor deze camera.

Wat je trouwens eventueel wel zou kunnen doen, is de leds van de camera uitschakelen en buiten een infrarood schijnwerper ophangen.

[Reactie gewijzigd door mydogisgone op 20 juli 2016 23:06]

Ik wist het niet dat het glas een boosdoener kon zijn. Ik ben wel positief over de kwaliteit en functionaliteit van deze camera, maar ik ga samen met de buren voor en achter een buitencamera installeren.
De camera's gaan we onder de dakgoot monteren.