Seagate Spinpoint M9T, 2TB Review

LEX63 20 juli 2016, laatste update op 31 juli 2016, 245 views

Seagate Spinpoint M9T, 2TB

Stil, Tot nu toe betrouwbaar.

Pluspunten

• 9.5mm dik, de standaard dikte.
  • Stil
  • Tot nu toe betrouwbaar.
  • Goede prijs

Minpunten

• De snelheid valt tegen.

Ik heb de Seagate Spinpoint M9T, 2TB sinds februari 2015 in gebruik zonder enig probleem.

De harddisk is stil en doet zijn werk goed. De opgegeven snelheid van 169 MB/s daar kun je alleen maar van dromen. De gemiddelde snelheid is +/- 86 MB/s de piek uit de test was 123 MB/s

Ik was terughoudend om een Seagate harddisk te kopen. Seagate heeft niet bepaald een vlekkeloze reputatie als het om betrouwbaarheid aankomt.

Er zijn diverse issues uit het verleden met als laatste de 3TB harddisks waar over nogal wat klachten waren.

De prijs en het feit dat Seagate begin 2015 de enige was die 2TB harddisk leverde met een standaard dikte van 9,5mm heeft de doorslag gegeven.

Ik had net als andere op dit topic een externe harddisk besteld, ook ik heb de harddisk eruit gehaald en in mijn notebook gedaan als 2e harddisk.

Deze harddisk blijft in gebruik totdat er een 4TB 2.5" harddisk op de markt komt.

Heb jij ook een Seagate Spinpoint M9T, 2TB?