sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Fractal Design Core 500

Specificaties Mini PC • 6 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Fractal Design Core 500 Review

HelloIamAldo 19 juli 2016, 238 views

Fractal Design Core 500

Ik heb deze kleine behuizing vooral gekocht omin beeld te staan, ik ben tevreden met de looks. Het is neutraal/modern, maar heeft een goede afwerking en het "hoekje eraf" aan de voorkant zorgt voor een leuke look. Wanneer je gaat voor een relatief goedkope kleine PC is dit een aanrader.

Pluspunten

• modern design
  • handleiding helder
  • genoeg ruimte ondanks krappe afmetingen

Minpunten

• eerst alles uit elkaar schroeven voordat je ergens bij kan
  • legpuzzel van assemblage vergt geduld
  • onhandige plaats voor HDD

De grootte is een flinke uitdaging, om kabels goed te leiden en onderdelen netjes te bevestigen moet je alles losschroeven wat er maar los te schroeven is. Het is bijna een legpuzzel om de verdere assemblage goed te doen, maar uiteindelijk lukt dit goed. Helaas is positie voor een HDD onhandig gekozen, in het midden van de kast kan deze zijn hitte lastig kwijt wanneer er een DVD-drive boven is geplaatst.

Ik heb deze kleine behuizing vooral gekocht om ook op mijn bureau te kunnen hebben staan en ik ben tevreden met de looks. Het is neutraal/modern genoeg om niet op te vallen, maar heeft een goede afwerking en het "hoekje eraf" aan de voorkant zorgt voor een leuke look. Wanneer je gaat voor een relatief goedkope kleine PC vind ik dit een aanrader.

Heb jij ook een Fractal Design Core 500?