Specificaties 4,5" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Xcover 3 Grijs Review

m.art 19 juli 2016, laatste update op 3 augustus 2016, 553 views

Samsung Galaxy Xcover 3 Grijs

Toestel aangeschaft via Belsimpel.nl:"niet alleen stofdicht maar ook waterproof".Na onder water te hebben gehouden (enkele minuten, 30-40 cm) reageerde scherm niet meer. Telefoon opgestuurd ter reparatie: "betreft waterschade, valt buiten de garantie" Verkocht als waterproof, komt toch water in: valt buiten de garantie. Heb gereclameerd, in afwachting van reactie Belsimpel.nl.

Pluspunten

• XCover toets handig met zaklamp
  • opslagruimte is voldoende
  • formaat en gewicht in orde

Minpunten

• NIET WATERDICHT

Zoals de leverancier Belsimpel.nl en andere reviews beweren zou het toestel IP67 gecertificeerd zijn maar niets is minder waar. Zoals ik reeds in mijn beknopte review aangaf is het toestel NIET waterdicht dus zou ook geen IP67 certificering mogen hebben.
De verkoper probeert zich er gemakkelijk af te maken door te stellen dat het door hen aangewezen reparatiebedrijf vindt dat het buiten de garantie valt en derhalve heb ik kort gezegd gewoon pech gehad. Een toestel dat amper 2 maanden oud is en nog niets te verduren heeft gehad qua stoten, vallen, stof- en waterbelasting (behoudens enkele minuten max. 30-40 cm onder water te zijn geweest).
Ik hoop dat andere gebruikers van dit platform zich eens achter de oren krabben alvorens in zee te gaan met bedrijven die van alles beloven maar bij de verkoop het niet waarmaken en bij reclames de klant te rug toekeren.
Voor de rest geen klachten over het toestel gehad in de korte tijd dat ik het heb mogen gebruiken.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Xcover 3 Grijs?

Er wordt ook gestateerd als je op andere sites kijkt dat hij alleen "Spatwaterdicht" is, en dat is heel anders dan "waterdicht".
Het maakt niet uit dat er ergens in de tekst staat dat het toestel spatwaterdicht zou zijn. Het toestel heeft een IP67 certificering. De 7 in IP67 betekent dat deze dompeldicht is. Er zou geen water indringing moeten zijn indien maximaal 30 minuten ondergedompeld op maximaal 1 meter diepte. Als consument mag je er van uitgaan dat de certificering correct is.