OnePlus 3 Grafiet Review

mike0001 19 juli 2016, 786 views

OnePlus 3 Grafiet

Goede telefoon. Veel waar voor je geld.

Pluspunten

• prijs/ kwaliteit verhouding
  • vingerafdruk scanner (super snel)
  • hardware
  • Snel laden (dash lader)
  • Meldings schakelaar
  • Oxygen OS (ik kom van een Samsung)

Minpunten

• Geen SD slot

Na jaren een Samsung Galaxy S serie te hebben gehad, de overstap gemaakt naar deze prachtige Oneplus 3.

Voor mezelf zat ik heel erg te twijfelen om na een S5 over te stappen naar de S7 (De S6 was bij mij geen optie omdat ik 32GB te weinig vond en deze niet waterdicht is en geen SD slot had tov de S7. Voelde meer als een downgrade van de S5 ipv een upgrade)

Na de review van de Oneplus 3 te hebben gezien hier op Tweakers me toch eens gaan verdiepen in de Oneplus 3. Ook deze had geen SD slot, was niet waterdicht. Maar waar ik er bij de S6 er niet over dacht om daarvoor te gaan, wekte de Oneplus mijn interesse toch door de aantrekkelijke prijs, het feit dat touchwizz mij al jaren irriteerde en de positieve geluiden die ik hoorde over deze telefoon. Ik kon weinig redenen verzinnen wat de meerprijs van 200 euro (399 tov 599 voor de S7) kon verantwoorden. Daarom gekozen voor de Oneplus 3.

Ik heb hem besteld en heb er tot op heden nog geen moment spijt van gehad. Inmiddels heb ik hem 3 weken en hij bevalt prima.

Grootste pluspunten bij deze telefoon zijn;
- De Dash lader. Normaal hing mijn telefoon de hele nacht aan de lader. Dat is verleden tijd. Ik hang hem een half uur voor ik ga werken aan de lader en ik kan er tot de volgende dag mee aan de slag. Ik ben een whatsapp junkie dus gebruik hem heel erg veel.

- OS van de Oneplus is een enorme verbetering tov de rommel die Samsung meegeeft. Ik heb de S serie van Samsung altijd fijn gevonden, maar merk nu pas hoe traag mijn telefoon reageerde tov de Oneplus en hoe fijn het is om niet al die junk software te hoeven gebruiken of negeren bij het eerste keer opstarten van de telefoon.

- De vingerafdruk scanner. Nog nooit heb ik zo snel mijn telefoon kunnen unlocken als bij de Oneplus. Gewoon vanuit slaapstand je duim op de scanner en je bent binnen. Perfect!

- De hardware. Ik heb tot op heden nog geen enkele hapering of vastloper gehad.

Zijn er dan geen nadelen? Jawel. Ik vind geen SD kaart optie een gemis. Ik gebruikte deze in mijn S5 vooral voor opslag van muziek en foto's. Makkelijke manier om deze even uit de telefoon te halen en hiermee aan de slag te gaan terwijl mijn telefoon naast me lag. maar dit is geen ramp natuurlijk.

Mensen mopperen over het scherm, maar ik kom van een S5 en vind dit scherm vergelijkbaar en misschien zelfs een tikkie beter. Het is net wat je gewend bent.

Fotocamera is een verbetering tov de S5. Dus hier ben ik ook blij mee. Enige nadeel wat ik kan vinden is de camera app. Voor mij persoonlijk weinig instel mogelijkheden.

Overall conclusie. Een zeer fijne telefoon voor een prettige prijs.

Heb jij ook een OnePlus 3 Grafiet?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Mag ik vragen waar je hem besteld heb?

Hier.

Ik heb hem begin juli besteld toen die net uit was. Kreeg hem paar dagen later netjes binnen.