Specificaties 2,1" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 5310 XpressMusic Zwart Review

warrg 2 september 2009, laatste update op 11 april 2010, 212 views

Nokia 5310 XpressMusic Zwart

Pluspunten

• accuduur
  • enorm customizable (menus, toetsen, ..)
  • klein!

Minpunten

• krassen op scherm duidelijk zichtbaar

Ik heb iets langer dan een jaar deze gsm in gebruik gehad voor ik hem verloor (in perfecte staat nog trouwens). Dus ben ik vandaag maar gelijk een nieuwe gaan kopen. 'K had even getwijfeld of ik opnieuw dezelfde zou nemen maar na te vergelijken met een paar anderen was er geen twijfel meer.
Na een jaar deze gsm echt te hebben gebruik was(ben) ik nog steeds tevreden over de accuduur. We zijn in juli 2 weken op verlof geweest. 'k heb 'm terwijl we weg waren altijd op laten staan, heb'm gebruikt als camera (op het bijgeleverd 2gb microSD kaartje passen véél fotos lol), om naar huis te sms'n en om een beetje muziek te spelen en heb'm pas terug thuis opnieuw moeten opladen.
Dat deze telefoon als muziekspeler wordt gepromoot maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, het is wel plezant om even iets af te spelen maar ik ben niet echt iemand die heel de dag met earplugs rondloopt ofzo. De kwaliteit van de muziek is anders best goed en je zal eerder klagen over de kwaliteit van je mp3s dan over de speakers.
Over de stevigheid valt niet veel te zeggen, die is gewoon goed. Voor deze nokia 5310, had ik een nokia 3310 en een nokia 1100 (beide zeer stevige/'onbreekbare' telefoons) en deze 5310 houdt zich zeker hoog op. Op het eerste zicht denk je misschien dat de toetsen niet stevig zijn (ook al is dit niet), maar na een aantal valpartijtjes, véél stof en lange tijd in gebruik concludeer je al snel dat je het veel erger had kunnen treffen. Dankzij z'n extreem klein (dun) formaat past ie trouwens perfect in m'n portefeuille, dus zit ie erg vaak in m'n achterzak.

Speel er in het begin mee, ga alle menuutjes eens af en verken de mogelijkheden (je kan bijna alle knopjes trouwens zelf een functie toewijzen en heel het "bureaublad"+menus kan je customizen).
En nu ga ik even verder alle telefoonnummers terug bijeenscharrelen. Had ik nou toch maar gebruik gemaakt van die nokia pc suite (met oa backup mogelijkheid!) die bijgevoegd zit in die doos..

Heb jij ook een Nokia 5310 XpressMusic Zwart?