Specificaties Socket AM2+ met NVIDIA nForce 750a SLI chipset - Bekijk alle specificaties

Asus M3N-HD/HDMI Review

KaWaReZ 2 september 2009, 523 views

Asus M3N-HD/HDMI

Pluspunten

• Stabiel
  • zat uitbreidingen
  • AM2/AM2+ socket, dus phenom ready

Minpunten

• Onboard LAN weigert af en toe
  • Onboard VGA is niet uitschakelbaar
  • Indeling had wel iets anders gemogen, als je SLI wilt draaien + PCI gebruiken

Layout Score: 3
De Asus M3n HD/HDMI is het bordje wat ik nu heb als opvolger van de K8V SE.

Wie enigszins wegwijs is in het bios heeft ook hier geen moeite mee.

De groene mooie doos omvat vanalles en nogwat, wat een overcompleet gevoel geeft. Een el-cheapo vga-stekkertje verpest het gevoel vrijwel meteen.
Dit is voor de onboard VGA , een GF8xxx serie als ik me niet vergis.

Dit bord heeft 2 pcie sloten, waardoor SLI te realiseren is, MITS de koeler van je onderste kaart niet te groot is

Overklokken heb ik nog geen behoefte an gehad, ondersteuning ook niet nodig geweest.

Heb op het moment 4 HDD's draaien en 2 optisch, gaat allemaal netjes samen. Bestandsoverdracht van hdd-hdd is vlot te noemen.

Wel heb ik een probleem ondervonden (wel vaker met Asusbordjes), de onboard LAN wil er wel eens mee kappen. Een el-cheapo realtek kaartje biedt uitkomst, maar het is wel slordig. ;)

Heb jij ook een Asus M3N-HD/HDMI?

Een el-cheapo vga-stekkertje verpest het gevoel vrijwel meteen.
Je bedoeld het verloopje DVI -> DSUB(VGA)? Ik heb liever zo'n "el cheapo" (is toch gewoon degelijke kwaliteit?) verloopje dan zo'n afzichtelijke ruimte verkwistende DSUB(VGA) op 't I/O Panel van een moederbord.
Nog nooit last van gehad, ben je er wel zeker van dat het de bordjes zijn en niet een ander onderdeel in je netwerk?
switch, hub, modem, 4 verschillende utp-kabels, vanalles geprobeerd, daar ligt het niet aan. Drivers zelfde verhaal. El-cheapo realtek kaartje blijft t doen.
Zou best een maandagochtend modelletje geweest kunnen zijn.

Met de K8V had ik overigens hetzelfde probleem.

Niet dat verloopje, maar vanaf mobo (3pins oid) naar slot, met de oude VGA connector.

[Reactie gewijzigd door KaWaReZ op 2 september 2009 14:03]

Wat dacht je ervan, en dit geld trouwens voor alle reviews die je tot nu toe hebt geschreven, om er eens kopjes aan toe te voegen, net als de boel een beetje uit te breiden, ik vind al je reviews nogal magertjes.
Doe ik de volgende keer
De meeste spullen waren nog niet beschreven, dan vind ik het wel handig om er in ieder geval iets neer te zetten.
Misschien dat ik de bestaande een keer edit, ben er een tijdje tussenuitgeweest hier he ;)

kan ook gewoon de balkjes invullen zonder tekst, heeft niemand wat aan

[Reactie gewijzigd door KaWaReZ op 2 september 2009 13:22]