Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)

€ 113,75
Specificaties Geen WiFi • 3-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) Review

enverlin 18 juli 2016, 7.032 views

Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)

Prima router voor de wat meer prosumer/zakelijk of Tweaker!

Pluspunten

• Compact
  • Solide
  • Monitoring (via controller)
  • Beheer (via controller)

Minpunten

• Aparte controller
  • Switch vereist

Beheerbaarheid Score: 5
Prima compacte router.

Hangt in mijn netwerk achter de Ziggo modem. Ik heb een AP Pro die wordt aangestuurd door deze USG. Waarschijnlijke flinke overkill maar het werkt tot op heden perfect.

Enige kennis van netwerken is wel vereist als je er mee gaat spelen.
Out-of-the-box werkt ie overigens vrij snel.

Deze router werkt samen met de controller software.
Let wel op: deze router bevat dus niet de controller software!

Deze router raad ik aan voor tweakers/prosumer en zakelijk.

Bij de minpunten heb ik de aparte controller en switch genoemd.
Ik had graag gezien dat deze USG ook de controller kon draaien.
Voor mij thuis zou dat handig zijn. Zakelijk echter niet! Het is dus een beetje dubieus.

Voor mij is de switch geen probleem, die had ik toch al.
Niet iedereen heeft die echter en brengt dus extra kosten met zich mee.

Heb jij ook een Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)?

Beste enverlin,

Leuke review,

Ik heb deze route ook besteld en wordt morgen geleverd.
Ben ook de trotse bezitter van 2 UniFi AP-AC-Pro en moet zeggen dat dit allemaal perfect werkt en snel en bijzonder stabiel.
Voor de controller SW heb ik een oplossing gevonden, en draai deze SW vanaf mijn Synology NAS, en ook dat werkt perfect.
Alleen ik lees dat je al een switch hebt, is deze ook van Ubiquiti of heb je er een ander merk switch achter hangen?
Dit omdat ik helaas nog geen Ubiquiti switch heb en hoop stiekem dat het ook zonder deze met een ander merk switch werkt, en doel hierop de controller SW?

Weet jij hier misschien wat vanaf?

Bedankt alvast voor je hulp.

Groeten,
Hugo.
Hé de controller op een Synology?! Ik ga direct kijken!

Nee een Cisco switch. Alle apparaten krijgen gewoon een IP vanuit de Ubi, maar de switch is verder niet zichtbaar in de controller.
Hi Hugo,

Leuk deze persoonlijke ervaring te lezen.
Jij heeft aan dat je de USG achter een Ziggo modem draait, heb jij deze door Ziggo laten bridgen of heb je een dubbel NAT met port forwarding / dmz configuratie gemaakt?
dit wil ik ook wel weten.... ik wil ziggo vragen om bridge te activeren.
bridge lijkt me toch aannemelijk..
klopt, alleen mijn modem kon ik zelf niet in bridge-mode zetten, ze hebben het voor me omgezet... sindsdien werkt het echt super goed...
Ja bij sommige modems bij Ziggo kan alleen de helpdesk dat. Goed om te horen dat het super werkt.

De controller draait ook super op een Raspberry pi
Hi,

Ik heb een cloud key waar de controller voor de accesspoints op draait. Kan ik met deze zelfde controller (op die cloud key dus) ook de een USG besturen?

MVG
Frank
zeker doen, en als ik een tip mag geven de Beta SW eens proberen, die ziet er geweldig uit, en mijn inziens werkt deze prima.

wel even een pakketbron toevoegen aan je NAS en wel deze
en kijk ook eens naar deze community

suc6 en bedankt voor je info, ik laat je morgen anders overmorgen wel even weten hoe het hier is afgelopen met het aansluiten en inregelen.
En wellicht dat ik toch een switch van Ubiquiti er nog eens bij koop.
Ha Hugo,

Ik kan je geen DM sturen geloof ik dus dan maar op deze manier.
Ik heb nog een 'oude' Syno met een Freescale proc, en ik geloof niet dat de Syno based controller daarop mogelijk is. Zie alleen ARM en X86 versies. Ach, goede reden om eens naar een nieuwe te kijken.
Ik heb zelf ook wat ubiquiti spullen en ben aan het zoeken naar een router, helaas valt deze af voor mij omdat de security features de doorvoersnelheid dermate naar beneden halen dat je ze beter uit kan laten staan:

De USG Pro maakt daar in tegen best veel lawaai (volgens reviews) en de UDM Pro past niet in de meterkast... 1e wereld problemen

[Reactie gewijzigd door mr01z0 op 3 juni 2020 14:30]