Creative X-Fi Xtreme Audio Review

KaWaReZ 2 september 2009, laatste update op 2 september 2009, 1.147 views

Creative X-Fi Xtreme Audio

Pluspunten

• zuiverder geluid
  • handige software
  • games spelen wat levendiger

Minpunten

• neemt een PCI slot in beslag (opletten met kaartjes)
  • Hoog psychisch gehalte "het is beter want het is aftermarket"

Aansluitingen Score: 4
Drivers en support Score: 5
Afgelopen week dit kaartje gehaald,
in vergelijking met de onboard is dit een wereld van verschil
Enige waar je op moet letten is hoe je de kaart instelt. vb EAX aan met jazz en dan een game, waarbij je ingame de eax hebt uitgeschakeld oid, krijg je een wat raar geluidsbeeld.

Muziek wordt wat zuiverder weergegeven, net als alles eigenlijk.
Een aanrader voor mensen die wat meer met de geluiden doen dan alleen af en toe een filmpje

Voor de twijfelaars: Ik dacht aanvankelijk: heb ik niet nodig... maar het verschil is merkbaar genoeg, wil je jezelf verwennen met een kleinigheidje.

Voor de motorrijders onder ons. Bandenspanning van rond de 2,0/2,2 tov 2,5/2,9. (straatgebruik) Dat verschil zegmaar. Rijdt net wat fijner en natuurlijker.

De kaart zelf:
Niet te groot, niet te klein, en zeker niet te hoog en niet lang.
Mocht je deze willen hebben, zal deze tot 2/3 van je videokaart komen in de hoogte. (Even rekening houden met fan).
Geen heatsink en/of fan, ook niet gevoeld of de chip warm werd.

Heb jij ook een Creative X-Fi Xtreme Audio?

Ik zou een Extreme Audio nooit kopen. Dit is gewoon een rebranded audigy. Kan je die net zo goed uit de budgetbak/2e hands halen.
Weten we dat ook weer.

1 van de redenen waarom ik voor deze ben gegaan is de fysieke lay-out van de kaart. Audigy zou te hoog zijn, verstoort airflow.

en ja, de reviews kunnen beter, ga ik binnenkort wat aan doen. Laatste keer dat ik hier keek was volgens mij toen de pentium 3 net uit was :X , sommige dingen zijn wat veranderd 8)7
Is dit een review of een korte waarschuwing?
M.i mag je ook wel iets meer over de kaart vertellen.
Meeste informatie stond in de plus en min punten, da's toch apart.

[Reactie gewijzigd door opblaashaas op 2 september 2009 11:56]

zal m even editten
edit: hoop dat dit wat beter is.

en anders koop je m en maak je zelf de review :9

[Reactie gewijzigd door KaWaReZ op 2 september 2009 12:00]

Ik schrijf zelf geen reviews omdat ik weet dat ik daar niet goed in ben.
Was trouwens niet bedoeld als aanval op u, maar meer om te laten weten dat dit nou niet echt een hoogstaande review is.
Kijk anders eens naar reviews met een hoge waardering als je geen idee hebt hoe je er een op moet bouwen.
Hele goede reden van dat het je airflow beinvloed.. Ha-hum... Dit bevorderd je airflow wellicht wel met 0,003% ! Beetje slecht argument als je het mij vraagt.

En is dat van dat motorrijden relevant ofzo :P ?
A.U.B. Een paar foto´s zijn ook wel leuk