Specificaties GF 9800 GT (600MHz), 512MB DDR3 - Bekijk alle specificaties

Asus EN9800GT/HTDP/512MD3 Review

KaWaReZ 24 december 2009, laatste update op 24 december 2009, 1.277 views

Asus EN9800GT/HTDP/512MD3

Pluspunten

• presteert lekker
  • 2x dvi (met 1 los verloop naar vga)
  • Indien watergekoeld heeeeerlijk over te klokken
  • "gemakkelijk in gebruik" en doen aardig mee met huidige 3d-games
  • G92 bord, dus in principe past er vrijwel alles wat 8800GT/GTX/GTS (G92) of 9800GTX heet.

Minpunten

• koelt voor geen meter, stock
  • Kaart is toch wel wat groot.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Update:

Aankoop:
De 9800GT heb ik een tijdje terug voor 120 piek aangeschaft. Werd me aangeraden en vond m toen ook redelijk betaalbaar naar prijs/kwaliteit. (Later nog een tweede voor 5 tientjes bijgekocht)

Verpakking:
Alles wat je nodig hebt zit erbij, van verloopstuk dvi-vga tot 2x molex naar pcie.
boekje, cd en alles antistatisch verpakt.

In gebruikname:
Plug hem erin, drivers installeren en goaaan!!
heel easy en praktisch elke Nvidia driver pakt m wel.

Koeling:
Wat als eerste opvalt (als er een programma zoals speedfan of smartdoctor draait) is dat de gpu achtelijke temperaturen haalt in idle (+-50) en onder load zelfs richting de 80.
Voor een luchtgekoeld systeem niet zo handig, aangezien de warmte in de kast hangt.

Aanvankelijk heb ik de originele "glaciator" koeler erafgesloopt en er een Accelero Twin turbo op gemonteerd, wat veel ten goede kwam aan zowel koeling als geluid.

Prestaties:
Kan hier nog weinig over zeggen.

UPDATE:

Ik heb nu twee van deze kaartjes in SLi lopen (ene is een 1Gb kaart, maar met coolbits installeren draait deze samen met de 512MB gewoon lekker SLI).

Beide kaarten zijn gekoeld met full-cover waterblokken van EK en hangen aan een reserator v1.2 (met nog een AMD6000 @ 6400).

Ik heb furmark gedraaid, enkele malen onder de volgende instellingen:

Furmark 1.7.0

OC 700/1750/2100 : 6297
OC 700/1750/2200 : 6340
OC 720/1800/2200 : 6508
OC 750/1750/2200 : 6341

(Zelfde systeem maar met Win7)
OC: 750/1875/2300 : 6630

De kaarten werden onder load minder dan 50 graden, ook met de hevige overclock.

Ik mag wel zeggen dat deze kaarten zich toch wel "makkelijk" vrij ver laten klokken.
van 600/1500/900 (x2=1800) naar 750/1875/1150(x2=2300) toch wel een aardige prestatie is voor zo'n kaart.

Op het moment ben ik aan het testen of de kaarten het met deze instellingen lekker stabiel blijven doen. Voorlopig gaat het prima, echter heb ik wel met gamen, dat windows er ineens doorheen komt (wat volgens mij een windowsprobleem is).

Heb jij ook een Asus EN9800GT/HTDP/512MD3?

Ik ben het met je eens dat het een beetje magertjes is, en er niet echt verzorgd uitziet, maar dit is een compleet nutteloze opmerking... :/.

Probeer het anders zelf maar eens, dan zal je zien dat het nog niet zo makkelijk is, en dat het ook aardig wat tijd kost om een fatsoenlijke review te schrijven.

Denk even na voor je zoiets zegt ;).
er zijn meer mensen die hier wat over geschreven hebben, waar je een hele steun aan kan hebben:
Pjerries Weblog: Betere Productreviews
Reinman Rules!: I want you!: To write a 5 star review.