Philips SA1942/02 4GB Grijs Review

desimre 2 september 2009, laatste update op 2 september 2009, 948 views

Philips SA1942/02 4GB Grijs

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Accuduur

Minpunten

• beperkt aantal afspeelformaten

Geluidskwaliteit Score: 4
Onlangs aangeschaft vanwege de lage prijs om aan te sluiten op de autoradio. Heb hem nog niet zeer uitgebreid getest (ca 1 week in bezit), maar vooralsnog bevalt hij prima.

Gebruik
Het apparaatje is heel eenvoudig in gebruik. Mijn favoriete albums het ik er direct opgezet via de usb aansluiting. Ik heb hem meteen een nachtje aan de computer laten hangen om op te laden. De volgende dag losgekoppeld en meteen maakt het apparaatje een update van de bibliotheek. Daarna is het vrij eenvoudig om je nummers op te zoeken via het menu. Tevens kan de shuffle-functie gebruikt worden. Wat jammer is, is dat slechts een zeer beperkt aantal afspeelformaten ondersteund worden. Op zich geen probleem.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit is (voor zover getest) prima. Heb hem aangesloten met een kabel op mijn autoradio en hij speelt zonder te kraken of ruis. Ook tijdens de bediening van de knopjes nergens last van. Wellicht dat andere oordopjes wel aan te bevelen zijn. De meegeleverde oortjes heb ik niet getest maar zien er nogal fragiel uit.

Bouwkwaliteit/afwerking
De speler is van plastic gemaakt, heeft 6 bedieningsknopjes en lijkt van redelijke kwaliteit. Voor het indrukken van de knopjes hoeft niet veel kracht gezet te worden (anders kraakt de behuizing behoorlijk). Het schermpje is van redelijke kwaliteit en is goed afleesbaar. Het appraatje is klein en licht. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat het snel defect raakt na vallen of stoten.

Mobiliteit en accuduur
Geclaimd wordt 27u accutijd, hier zit ik echter nog lang niet aan. Lijkt mij tot zover prima (indien dit veranderd volgt een update).

Een van de goedkoopste spelers op dit moment met 4GB geheugen. Prijs/kwaliteit lijkt mij prima.

Voor deze prijs een degelijke speler die alle basisfuncties aan boord heeft.

Heb jij ook een Philips SA1942/02 4GB Grijs?