Sony Xperia C5 Ultra Zwart Review

androidfreaker 15 juli 2016, 218 views

Sony Xperia C5 Ultra Zwart

toestel is vrij compat voor een 6 inch hij is ietsjes groter dan een note 4. verder een leuke telefoon met wat probleempjes.

Pluspunten

• camera's
  • relatief smalle bezels ( zijkanten)
  • goed geluid

Minpunten

• bugs in software en haperingen
  • glibberig
  • accuduur

voor dat ik aan een niet al te lange review begin even de geschiedenis van mijn telefoons bij lang. mijn eerste telefoon was een sony ericson walkman telefoon model weet ik niet meer. de volgende was een samsung galaxy mini 2 waar ik na aankoop al spijt van had. maar had hem gekregen. de volgende was een aldi telefoon. dan heb ik eventjes een lg 4x hd gehad. vervolgen een a5 1ste generatie. daarna kort een s4 die heb ik geruild voor een z2 maar dat bleek een niet zo goede ruil te zijn dus die heb ik verkocht en toen kwam de xperia c5 ultra.

unboxing: telefoon word in een vierkant doosje geleverd en bied de broodnoge alleen. een oplader met kabel en een goedkoop headset met boekjes en garantiebewijs. verder zit er niet veel bijzonders in.

beeldscherm:
eerlijk gezegd vind ik de c5 ultra een mooi scherm hebben met goede kleuren de scherm kan erg helder waardoor hij in de zon nog goed af te lezen is. hij kan ook vrij laag staan dat is ideaal als je in het donker op je mobiel bezig bent.

bouwkwalieteit:
de bouwkwaliteit is opzich in orde de metalen frame is mooi goed verwerkt en de overgangen van de voorkant en achterkant ook. 1 nadeel vindt ik de gladde plastic kant. het is aan te raden om er een hoesje om te doen. mede door de gladde achterkant kom ik hem al laten repareren aan het scherm. 120 euro en had de telefoon nog maar 2 maanden. gelukkig was ik goed verzekerd waardoor het me niks kostte. maar een hoesje is echt aan te raden. nog een nadeel is wanneer er een scheur in het scherm zi dat de hele touchscreen niet meer werkt of niet goed meer. dat vindt ik jammer.

specificaties:
de mediatek mt 6752 is een octacore van begin 2015 en is geklokt op 1,7 ghz met 2 gb ram. het is een vrij krachtige smartphone maar wordt wel heel snel warm zelfs zo warm dat ik bijna mijn vingers er aan brand. verder zit er een 3000 mah batterij in die lange na de dag niet haalt als je hem al beetje gebruikt. soms vindt ik hem vrij snel leeggaan en dat is zonder. de speakers zitten aan de voorkant. je hebt 1 speaker voor geluid dat is de onderste. de bovenste wordt alleen gebruikt voor het bellen. dat is jammer.

software:
de software werkt echt fijn alleen jammer dat er bugs in zitten. dacht dat het bij mij zo was maar er schijnen meer mensen last van te hebben. zo willen bepaalde apps niet openen of sluiten gauw. ook haperd de toestel regelmatig vooral als de batterij onder de 20% komt krijgt hij last van haperingen. en dat is erg jammer. verder vindt ik de updatebeleid van de telefoon ook lang duren de meeste andere xperia toestellen draaien op android 6.0 terwijl ik er nog op wacht. ik had meerdere malen contact met ze over gehad. ze hadden eind maart tegen me gezegd van dat ik in april er meer over zal horen. maar ik zit nog steeds te wachten...

conclusie:
het is een goeie toestel die her en der wat kinderziektes heeft. de toestel heeft bugs in software en loopt daardoor soms eventjes vast. ook bepaalde apps openen niet of lopen niet lekker. verder is de batterijduur vrij slecht. maar daarintegen biedt hij wel een groot scherm een goeie speaker en camera. ik ben persoonlijk fan van sony ik vindt ze mooie apparaten maken en de volgende telefoon die ik heb zal ongetwijfeld weer een sony zijn. al zou ik dan naar de duurdere sony's kijken.

met deze review ben ik niet al te diep gaan graven. ik heb alleen de dingen verteld wat voor mij belangerijk is om te vertellen. dus mocht je vragen hebben of iets anders zet het in de comments

Heb jij ook een Sony Xperia C5 Ultra Zwart?

hoe werkt navigeren met dit toestel ?
Op zich goed ik gebruik het redelijk vaak. Alleen een goede navigatieapp is wel goed om te gebruiken. Ben daardoor al meerdere keren de verkeerde kant op gestuurd