Specificaties 8GB microSDHC, 0,635 per GB - Bekijk alle specificaties

Kingston microSDHC 8GB Class 4 Review

NoepZor 1 september 2009, 3.068 views

Kingston microSDHC 8GB Class 4

Pluspunten

• Leessnelheid
  • Levenslange garantie
  • Adapter naar normaal SD

Minpunten

• Geen echte minpunten

Onlangs heb ik een MicroSD kaartje aangeschaft voor mijn Samsung i8910HD en deze Kingston was in de aanbieding bij de lokale PC winkel voor 18 euro.

Het kaartje komt in een blisterverpakking samen met een adapter naar het gewone SD formaat. Verder valt er weinig op aan te merken, het kaartje ziet eruit als menig ander Micro SDHC kaartje.

Wat natuurlijk het meeste van belang is bij een MicroSD kaart is de snelheid waarmee gelezen en geschreven kan worden en de prijs. De leessnelheid heb ik getest met HD Tune en de schrijfsnelheid door middel van het kopieren van een file naar de MicroSD kaart. De MicroSD kaart is geplaatst in een mini cardreadertje voor MicroSD van Sandisk, via de USB2.0 poort. Volgens de specificaties moet een Class 4 kaartje 4MB/s kunnen halen.

Resultaten:

Leessnelheid: 18MB/s
Schrijfsnelheid: 10MB/s

De leessnelheid is prima, 18MB/s is niet iets waar een Class 4 kaartje zich voor hoeft te schamen. De schrijfsnelheid is ook redelijk te doen, de 8GB volschrijven met 10MB/s duurt geen uren. Echter blijft de snelheid wel achter bij een Sandisk MicroSD kaartje, daarmee haal ik een schrijfsnelheid van 15MB/s.

De prijs van momenteel 15 euro valt mee voor dit kaartje, de meeste concurrerende kaartjes zitten ongeveer op dezelfde prijs.

Concluderend heb je voor een redelijk bedrag een aardig presterend kaartje en doe je er geen miskoop aan. Bijkomend voordeel is dat Kingston levenslange garantie biedt.

Heb jij ook een Kingston microSDHC 8GB Class 4?

dat is sneller dan de gemiddelde usbstick. Ik vind het een nette prijs
Ik heb de kaartjes getest in een Sandisk mobile mate

Hiermee krijg je een massaopslag apparaat, met verwisselbare opslag. Erg compact ding maar toch snel zoals ik vermeld had (15MB/s schrijven met een Sandisk standaard kaartje).
Welke class heeft het Sandisk MicroSD-kaartje (die met een schrijfsnelheid van 15 MB/s)? Ik wil ook een microSD kopen, maar in de Pricewatch zijn alleen Sandisk microSD-kaartjes te zien met class 2 en 6. Vandaar...
Volgens mij zit die ook op Class 4. Dit is trouwens ook de meest gangbare class voor het geld. Transcend heeft geloof ik een Class 6 kaartje voor niet zoveel geld, maar ik durf niet te zeggen hoe snel die is.