Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 50" Ultra HD LCD TV met HDR en 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TX-50DX730 Zilver Review

JelleDJNewbie 14 juli 2016, laatste update op 14 juli 2016, 2.318 views

Panasonic Viera TX-50DX730 Zilver

Ik heb de Panasonic Viera TX-50DX730E 4k tv nu enkele weken in huis. Wat direct opvalt bij het aanzetten van de tv is dat hij erg snel opstart en een hele mooie dunne lijst om het kleurrijke beeld heeft.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Fraai design
  • Metalen behuizing
  • Snelheid software

Minpunten

• Plastic afstandsbediening
  • Software buggevoellig
  • Ondersteunt geen CI+ module

De voetsteunen van de tv zijn in twee verschillende manieren te monteren; in het midden dicht bij elkaar of aan het uiteinde van de tv (wat mijn voorkeur heeft). Daarnaast heeft de tv een metalen behuizing wat erg fijn en solide aanvoelt, helaas is de afstandsbediening niet van hetzelfde materiaal gemaakt, maar van plastic. Ik zou dat in de toekomst graag anders zien. Wat wel een hele verademing is, is dat op de afstandsbediening een netflix knop zit. Zo kan je direct je favoriete 4k films kijken met een druk op de knop. Zowel op wifi als met een netwerkkabel loopt dit erg soepel.

Het beeld zelf is heel scherp en heeft een mooi contrast. Zowel met Ultra HD films op Netflix als met HD beelden van de Playstation 4 ben ik erg te spreken over de kwaliteit van het beeld. De kleuren springen er uit en het zwart is ook echt zwart. Het geluidskwaliteit vind ik net als de meeste tv's van tegenwoordig acceptabel, maar is niet te vergelijken met een losstaande speakerset.

Al met al ben ik erg tevreden over de Panasonic Viera TX-50DX730E; uitmuntend beeld en een fraai design voor een schappelijke prijs.

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-50DX730 Zilver?

Wat bedoel je met ondersteund geen CI+ module. :? Er kunnen er zelfs 2 in.
Ik heb zelf de 40" versie, CI+ werkt perfect en zoals marcel2112 zegt er kunnen er zelfs 2 in.
Er kunnen er inderdaad 2 in, maar als ik mijn module erin doet staat er: ondersteunt geen ci+, wellicht omdat de module-kaart al +- 4jaar oud is?
Zou kunnen, ik heb er een Quantis module inzitten die geschikt is voor CI+ 1.3 en 1.2 T.V's