Palm Tungsten T Review

Boss 13 oktober 2005, 235 views

Palm Tungsten T

Pluspunten

• klein dankzij het schuifmechanisme
  • ondanks 2,5 jaar ouderdom nog steeds up-to-date

Minpunten

• calibratie van het touchscreen
  • geen updates voor het OS

Veelzijdigheid Score: 3
Hoewel dit model alweer redelijk oud is (ik heb die van mij sinds januari 2003) blijft het een prima PDA die ook de nieuwste PalmOS programma's kan draaien.
De eerste maanden heb ik volop geexperimenteerd met veel verschillende software, om zo uiteindelijk tot een goede basis te komen. Ik gebruik de Tungsten T nu dagelijks nog redelijk intensief: MP3 luisteren terwijl ik op de fiets zit, veel agenda gebruik (ik kan niet meer zonder) en 's avonds voor het slapen gaan nog wat spelletjes.

Het apparaat zelf: omdat ik het toch een gebruiksvoorwerp vind heb ik nooit een beschermhoesje gebruikt. In de 2,5 jaar heeft dit 1 krasje op mijn scherm opgeleverd en wat krasjes op de zijkant. Niets daarvan is storend, en ik denk dat dat toch een hoop over de kwaliteit van de behuizing zegt.

Het schuifmechanisme waar redelijk wat kritiek op was bij de introductie werkt nog steeds feilloos (bij gemiddeld 3-4 keer schuiven per dag!).

Het enige probleem dat ik heb is dat de laatste maanden mijn touch screen wat vaker gecalibreerd moet worden, maar dat schijnt een vaak voorkomend probleem te zijn bij dit model.

Heb jij ook een Palm Tungsten T?