Corsair Flash Voyager 64GB Zwart Review

oscom 12 september 2009, 898 views

Corsair Flash Voyager 64GB Zwart

Pluspunten

• groot qua opslag

Minpunten

• groot in de broekzak
  • ZEER onbetrouwbaar

Heb deze gekocht vanwege de combinatie prijs/snelheid. Mede omdat deze een rubberlaag bevat dacht ik dat de stick wat veiliger tegen stoten en vallen was.

Echter binnen een week nadat ik de stick in gebruik had, Was hij nagenoeg niet meer uit te lezen en gaf windows xp en vista dat deze geformateerd zou moeten worden. Na diverse pc's en laptop's te hebben geprobeerd heeft hij het welgeteld nog 1 maal gedaan. daarna voor RMA retour gestuurd en een nieuwe gekregen. Hierop weer mijn gegevens (trouwens het meeste op de oude was ik kwijt) gezet, en al na 1 dag ontstond het zelfde euvel. Ik heb ook deze weer retour gestuurd en nu inmiddels de derde ontvangen. Mocht hier wat mee zijn, dan zal ik deze review aanvullen.

Wanneer de stick wel 100% oké is, is de prijs uitstekend, maar ik heb er momenteel geen vertrouwen in dat de derde het wel blijft doen. Ik heb tot nogtoe steeds met USB-sticks van Peak gewerkt, 1 van 8Gb en 1 van 16Gb, de 16Gb is gesneuveld, maar de 8 Gb werkt nog steeds (al bijna 5 jaar dagelijks gebruikt en minimaal 1x in de wasmachine gehad).

Bij deze een aanvulling op bovenstaand verhaal. Ik heb de derde USB-stick mogen ontvangen, en ja hoor, na nog geen week (ongeveer 7x gebruikt) gaat ook deze stuk; hij wordt bij aansluiten op nog niet eerder gebruikte laptop even herkend als nieuw apparaat en vervolgens doet ie niks meer. Ook niet meer op laptop en pc waar de stick al bekend was.

Corsair wil alleen geld retourneren, maar ik ben ondertussen wel tot 3 maal toe mijn data kwijt geraakt.

Waardeloze stick NIET KOPEN DUS!!!!!

Heb jij ook een Corsair Flash Voyager 64GB Zwart?

Ik heb een heel vroege variant van deze, 2 GB, 3 a 4 jaar oud.
Doe volgende keer a.u.b. een foto er bij, dan weten mensen ook visueel waarover het gaat.

Perfect dingetje, ook vaak in gebruik (10x per maand intensief ongeveer)
Blijkbaar is er dus een batch rotte geheugen chips / controllertjes bij hun terecht gekomen komt ie wel door de eerste test heen, tot de klant hem vaker gebruikt...

Is er eigenlijk iemand die weet of er een wet is, in de zin van, 'na 3 kapotte producten geld terug' of zo?

De review geef ik 2 sterren, want er valt zo met al die defecten eigenlijk niks te reviewen.
Anderzijds ben ik PRO-mede consumenten waarschuwen en nu zou ik dus niemand deze aanraden komende tijd.

[Reactie gewijzigd door notsonewbie op 2 september 2009 00:06]

Misschien ontstaat je probleem omdat je USB stick niet "uitwerpt"? Je zou kunnen testen of het beter werkt als je hem eerst veilig verwijderd voordat je hem met bruut geweld uit je usb-slot rukt. :)
Ik heb mijn corsair sticky van 16 gig nu zo'n 3 a 4 jaar en ding doet het wonderbaarlijk nog steeds. Ding hangt bij mij aan de sleutelbos en krijgt vanalles te verduren. Ik ben te lui om veilig te verwijderen dus als ik nix aan het doen ben ermee trek ik hem er altijd zo uit.
Nog nooit data kwijt, nog nooit stuk op wat voor een manier dan ook, het enige is dat de usb-kop nu een beetje bewegelijk geworden :P.

Dus ik vraag me af wat er met jou serie aan de hand is, aangezien ik persoonlijk alleen maar positieve meldingen heb over corsair (behalve dat je het dopje nogal gemakkelijk kwijt raakt). Deze heb ik trouwens: http://images.techtree.co...ir_16gb_flash_voyager.jpg
klaag verhaal is niet hetzelfde als een review...
Na het lezen van dit briefje in de klaagmuur begin ik mij af te vragen wat jij niet allemaal met USB-sticks doet (behalve ze in de wasmachine stoppen).
Ik ook, heb zelf ook een Corsair (32GB Flash Survivor) en heb dat ding nu al een jaar zonder problemen in gebruik.
gebruik deze sticks al een aantal jaar, en nog nooit iets mee gehad... denk dat die serie die je hebt een bug heeft.

Probeer eens 2x 32GB versie uit... ;)
Je hebt mensen die backups maken. Als je je gegevens kwijtraakt omdat je zelf zo stom bent om geen backup te maken dan moet je dit de fabrikant niet kwalijk gaan nemen. Ik heb zeer goede ervaringen met Corsair. Miijn 16gb heb ik ook al een paar jaar en nooit problemen gehad. Maar goed, misschien is deze versie minder goed.