Inno3D iChill GeForce GTX 1080 X4 Review

bierbram 12 juli 2016, laatste update op 14 juli 2016, 700 views

Inno3D iChill GeForce GTX 1080 X4

Ik kom van een msi 970 en merk grote verschillen! ik werk met een resolutie van 3440x1440 en draai alles +60fps op ultra. Goede koeler, tot heden nog niet boven de 68 graden gekomen..werkt wel in een silverstone met 90 gedraaid moederbord.. en stil! Toppertje! Out of the box 2039Mhz

Pluspunten

• 2039Mhz maar blijft koel
  • Led kleur veranderd naar mate de kaart intensiever gebruikt word. Blauw/idle Groen/matig gebruik Rood /intensief gamen
  • Voelt stevig aan
  • geen coil wine

Minpunten

• doet opscheppen bij vrienden en familie

Heb jij ook een Inno3D iChill GeForce GTX 1080 X4?

Hey Bram, ik ben aan het overwegen om deze kaart te kopen omdat hij mooi zou passen bij de color scheme van men nieuwe build (MSI titanium als MB). Maar ik heb 2 vraagjes
1) Ik heb al reviews gezien waarbij die SLI cap grijs is, en sommige waarbij hij eraf wordt genomen. Zit in de doos een grijze versie?
2) Kan je de LED aanduiding van de load uitzetten? Ik zou voor een enkel lichtblauw/titanium thema gaan en als de kaart rood oplicht bij het gamen lukt dat niet zo goed.

Alvast bedankt! :)
Hallo,

Op beide vragen kan ik 2x nee antwoorden.
Er zit geen grijze cap in de doos, de kaart met de grijze kap is de X3. De kaart die ik bezit is de X4

Led aanduiding enkel geprobeerd via geforce experience/LED Visualizer maar daar maakten mijn aanpassingen niets uit. Misschien bij een een volgende driver..

BTW, koop deze kaart niet enkel omdat ze mooi is, maar koop ze vooral omdat ze goede prestaties neer zet! 8-)
Nice, kan niet wachten tot dat ik mijn 2 stuks heb :)
Jup, echt super!
Hopelijk heb je een ruime kast, want deze kaart is echt gigantisch :)
Gaat soms zelfs even tot 2050Mhz..Max temps tot heden nog steeds 68 wat ik ook probeer om deze hoger te krijgen |:(
Kijk er naar uit om ook een foto te zien op deze site in een mini review :9~

[Reactie gewijzigd door bierbram op 14 juli 2016 21:03]

Dus deze is beter dan de zotac?
Geen idee of ze beter is..ik heb namelijk geen zotac. Lees wel dat er bij de zotac niks extra in de doos zit. Bij Inno3d krijg je een muismat, coupon voor VRmark advanced Edition en coupon voor 3Dmark advanced edition wat toch ook weer enkele Euro's uitgespaard zijn.
Ik heb ook de acer predator 34x hoe draait the witcher 3 en The division op deze kaart
Deze games heb in niet in m'n bezit..dus geen idee. BF4 krijg ik alles ultra incl AA op max 3440*1440 op +/- 125Fps. GTA5 alles op max incl max bevolking, verkeer, schaduwen...dus echt alles op max..constante FPS 75-80.
ik kreeg op mijn oude zotac gtx 980 ti the witcher 50-70fps ultra
GTA AAx2 alles very high 65-80 fps
BF 4 ultra 110+ fps

dus deze kaart is ongeveer 16-25 fps beter en cooler
Zou kunnen dat het zoiets moet zijn van verschil. Hier heb ik de benchmark in GTA wel gedraaid met AA x8 en de AF x16. Zelfde voor BF4...AA op max
Waarschijnlijk heb je ook wel een andere CPU enz dan de mijne, dus de verschillen zullen wel van systeem tot systeem anders zijn...

[Reactie gewijzigd door bierbram op 15 juli 2016 13:32]

ik draai nu momenteel op gtx 770 2gb (Wacht op de 1080) i7 4790k en 16gb ram
Hoe heel heb je betaald voor deze kaart en waar?
Bij afuture heb ik 798 euro betaald.
Ik huil :'( ik heb er 2x 849,- voor neer geteld, ik krijg ze vandaag (15:00-19:00) binnen. O+
Bij megekko besteld trouwens.
hehe, en zeggen dat ik ze in het begin aan 736euro heb zien staan